Παρά τις φαιδρές καταβολές του, ο σπόρος της αμφιβολίας είχε πέσει. Μήπως το Stellar Blade είναι η χαρά του ηδονοβλεψία και από ουσία τίποτα; Λέτε να δόθηκε περισσότερη έμφαση σε αυτό μέσω του marketing και οι άνθρωποι της Shift Up ξέχασαν ότι από πίσω υπάρχει ένα ολόκληρο game που θα έπρεπε να έχει τα στοιχεία αυτά που θα του δίνουν πραγματική υπόσταση; Δε χρειάζεται να κρατάτε άλλο την ανάσα σας, για αυτό είμαστε εδώ.
Πριν φτάσει στα χέρια μας το παιχνίδι, η αίσθηση που είχα αποκομίσει είναι πως πρόκειται για κάποιο hack ‘n slash, ή character action, όπως συνηθίζουμε πλέον να τα αποκαλούμε. Ξέρετε, από αυτά τα games στο στυλ των Devil May Cry και Bayonetta, όπου μακελεύεις κάθε λογής τερατούργημα, προσπαθώντας να δείχνεις κουλ και βασισμένος. Τελικά αυτό δεν ισχύει, καθώς στο Stellar Blade ο σκοπός δεν είναι να κάνεις εντυπωσιακές over-the-top κινήσεις (έχει κι από αυτές), συσσωρεύοντας αλλεπάλληλα χτυπήματα και διατηρώντας υψηλά τον μετρητή των combo. Ο τίτλος ακολουθεί μια πιο μεθοδική προσέγγιση στη μάχη του, έχοντας περισσότερα κοινά με Souls-like, ενώ και ο σχεδιασμός των περιοχών δεν είναι τόσο κλειστός όσο περίμενα. Θα δούμε αυτά τα στοιχεία αναλυτικότερα παρακάτω.
Και για να προλάβω τους πονηρούληδες – “εχμ εγώ ήρθα για το story” – το Stellar Blade χωρίς ειρωνεία, διαθέτει κι από αυτό. Για να είμαι ειλικρινής, ξεκινά αρκετά νωχελικά και αόριστα, χωρίς να παρέχει αρκετό υπόβαθρο και πληροφορίες, αλλά αν είμαστε υπομονετικοί, ξεδιπλώνονται σταδιακά και αυτά. Η Γη έχει καταστραφεί και έχει μετατραπεί σε μια απέραντη έρημο, μετά την ήττα των ανθρώπων στον πόλεμο τους με τα Naytiba, τερατόμορφα πλάσματα για τα οποία δεν υπήρχαν πληροφορίες. Το αποτέλεσμα αυτό οδήγησε τους λιγοστούς επιζώντες στο να κρυφτούν σε μικρές κοινότητες και να προσπαθήσουν να οργανωθούν και να αντισταθούν. Οι πιο προνομιούχοι, μπόρεσαν να εξασφαλίσουν μια θέση στην Αποικία στο διάστημα, ενώ οι υπόλοιποι ζουν με το όνειρο της καλύτερης (;) ζωής εκεί και ελπίζουν πως θα αφήσουν πίσω τους τον ρημαγμένο πλανήτη μας.
Η περιπέτεια ξεκινάει όταν η 7th Airborne Squad αποτελούμενη από επίλεκτους υπερ-πολεμιστές της Αποικίας, προσγειώνεται στη Γη, ώστε να συνδράμει στην ανακατάληψη του πλανήτη από τα αποκρουστικά τέρατα. Τα πράγματα θα πάρουν σύντομα άσχημη τροπή, και η EVE θα προσπαθήσει με τη βοήθεια ορισμένων επιζώντων να φέρεις εις πέρας την αποστολή της. Η αναζήτηση της για το γηραιότερο Naytiba θα τη φέρει απέναντι σε μυστήρια του ανθρώπινου πολιτισμού και αλήθειες που θα κλονίσουν ό,τι γνώριζε μέχρι τότε. Το σενάριο γενικά -εκτός μιας περίπτωσης – δεν κρύβει συνταρακτικές ανατροπές, παρόλο που σε σημεία διαφαίνεται κάτι τέτοιο. Όμως έχει μερικές φιλοσοφικές προεκτάσεις περί ανθρώπινης φύσης και υπόστασης, που προσδίδουν το απαραίτητο ενδιαφέρον. Αρκετοί θα παρατηρήσετε, κατά την ενασχόληση σας, θεματικές παράλληλες με το Nier: Automata, ενώ οι πιο “ψαγμένοι” θα διακρίνετε κάποιες ομοιότητες με το manga/anime Claymore.
Το Stellar Blade είναι μια εξαιρετική μεταφορά από το PlayStation 5. Όχι μόνο είναι άριστα optimized για μεγάλο εύρος συστημάτων αλλά προσφέρει και ένα συνολικά όμορφο αποτέλεσμα στον οπτικό τομέα. Όσον αφορά τη βελτιστοποίηση, πιστεύω πως μέρος της οφείλεται στο ότι το παιχνίδι φοράει την Unreal Engine 4 – από πότε είναι αυτή η εφημερίδα – και έτσι δεν είναι ασήκωτο σε απαιτήσεις. Είχα καιρό να δοκιμάσω AAA παιχνίδι όπου δε χρειάστηκε να ρίξω έστω λίγο κάποια ρύθμιση, και ταυτόχρονα να έχω πάνω από 100 frames, χωρίς τη χρήση κάποιας upscaling τεχνικής. Μπορεί να μη φτάνει το αποτέλεσμα που είδαμε σε games της UE5 (ή σε ιδιόκτητες μηχανές γραφικών) αλλά όπως και στην περίπτωση του Callisto Protocol, έχουν ξεζουμηθεί οι δυνατότητες της συγκεκριμένης engine.
Τα περιβάλλοντα, με εξαίρεση κοντινά textures εδώ κι εκεί, αποδίδονται με μπόλικη λεπτομέρεια. Τα απομεινάρια του ανθρώπινου πολιτισμού που βλέπουμε στα διάφορα μνημεία, γιγάντιες κατασκευές και ρημαγμένα κτήρια, οι πλημμυρισμένες περιοχές, οι αμμόλοφοι της Great Desert κ.α. προσφέρουν μερικές εντυπωσιακές θέες στα πλαίσια του μετα-αποκαλυπτικού setting. Η δέουσα προσοχή αναμενόμενα έχει δοθεί και στα μοντέλα των χαρακτήρων, με προεξέχουσα την EVE. Για τους πιο εφήβους ανάμεσα μας, υπάρχουν και αρκετές φορεσιές για να την ντύσουμε όπως θέλουμε και να προσθέσουμε μία ακόμα εντυπωσιακή θέα στις προαναφερθέντες, αν για κάποιο λόγο θεωρούμε ότι δε διαγράφεται επαρκώς η σμιλεμένη, αλαβάστρινη σιλουέτα της στη default. Τέλος, το soundtrack περιλαμβάνει κάποια εξαιρετικά ακούσματα από διάφορα είδη, pop, alternative κλπ. (ειδικά κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης) στα οποία κυριαρχούν τα αιθέρια γυναικεία φωνητικά και σας κατακλύζουν με μια αίσθηση νοσταλγίας.
Σε αντιδιαστολή με το μαρμάρινο κωλί της EVE, το σύστημα μάχης είναι ρευστό ώστε να μην είναι παράλογο στις απαιτήσεις που θέτει στον παίκτη. Το Stellar Blade έχει κάνει τη Sekiro μελέτη του. Οι αναμετρήσεις είναι γρήγορες και συνήθως ζορίζουν αρκετά αν βρούμε απέναντι μας πολλαπλούς αντιπάλους. Η πρωταγωνίστρια ανταποκρίνεται αστραπιαία στις εντολές μας. Το να κοπανάμε τα πλήκτρα σαν μανιακοί, δε θα έχει αποτέλεσμα και θα μας φορτώσουν και για το σπίτι. Μπορούμε να βρούμε ανοίγματα για επίθεση, ως είθισται στο είδος, αλλά οι καλύτερες στιγμές είναι όταν αδειάσουμε το balance του αντιπάλου (το αντίστοιχο Posture στο Sekiro). Υπάρχει η οδός του αθόρυβου δολοφόνου, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αναπόφευκτη η απευθείας αντιπαράθεση.
Οι μάχες αρχικά φαίνονται απλές, αλλά στην πορεία ξεκλειδώνουμε μεγάλο ρεπερτόριο κινήσεων. Διαθέτουμε μόνο ένα όπλο, το σπαθί της EVE, αλλά με αυτό μπορούμε να εκτελέσουμε πολλές κινήσεις που αποτελούνται κυρίως από αλληλουχίες heavy και fast attack. Η απομνημόνευση τους βοηθάει στο να γίνουμε καλύτεροι, όπως και το να μάθουμε βεβαίως, τα pattern κάθε εχθρού. Ζωτικής σημασίας είναι τα Parry και Dodge, ακόμα περισσότερο όταν τα εκτελούμε με άψογο συγχρονισμό (δηλαδή λίγο πριν δεχτούμε το χτύπημα). Αυτό διότι συνδέονται άμεσα με κάποια ειδικά skills (Beta, Burst), τα οποία τροφοδοτούνται από αυτή την απόδοση μας στη μάχη και μπορούν να κάνουν τη ζωή μας πολύ ευκολότερη. Γενικά το Stellar Blade έχει αρκετό βάθος σε αυτό τον τομέα. Δε θα επεκταθώ περισσότερο, καθώς υπάρχει ένα πολύ χρήσιμο ενσωματωμένο manual (που εξηγεί τα πάντα μέσα από σύντομες περιγραφές και βίντεο), ενώ τις ειδικές κινήσεις μπορείτε να τις τεστάρετε ανά πάση στιγμή σε tutorial αρένα.
Η άλλη παράμετρος του gameplay που προκαλεί αίσθηση, περισσότερο κι από τις αναμετρήσεις είναι η εξερεύνηση και η δόμηση των περιοχών. Όπως ανέφερα προγενέστερα, αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη το πως ήταν σχεδιασμένες. Τις περίμενα περισσότερο γραμμικές, στο στυλ των αποστολών των DMC, με “once and done” objectives, αλλά τελικά έχουν αρκετό ζουμί. Μέσα σε αυτές θα βρούμε διάφορες πληροφορίες που χτίζουν σιγά-σιγά το lore του κόσμου, ενώ υπάρχουν πολλά κιβώτια με ανταμοιβές που συνήθως χρησιμεύουν σε αναβάθμιση του εξοπλισμού, περισσότερα gear sockets κλπ. Το verticality κάνει την εξερεύνηση πιο απολαυστική και θα πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοικτά για τα (αρκετά) ευφάνταστα μυστικά τριγύρω.
Το Stellar Blade παίζει κατά τις πρώτες ώρες με τις προσδοκίες μας. Ανάμεσα στις semi-open world περιοχές, οι οποίες είναι αρκετά μεγάλες, παρεμβάλλονται κάποιες πιο γραμμικές (έτσι ξεκινάει το παιχνίδι), για τις οποίες ισχύει ότι αναφέραμε στην προηγούμενη παράγραφο. Σε αυτές θα συναντήσουμε και κάποια platforming σημεία, χωρίς να είναι κάτι εξεζητημένο. Αυτό η εναλλαγή παραστάσεων συνεισφέρει στην ποικιλομορφία του gameplay. Μπορούμε να επιστρέψουμε σε οποιοδήποτε χάρτη, οποιαδήποτε (σχεδόν) στιγμή μέσω του κεντρικού hub, της πόλης Xion. Από εκεί θα αναλάβουμε και την πλειοψηφία των quests (ο άλλος βασικός τρόπος για να πάρουμε sp, εκτός από τις μάχες, που θα επενδύσουμε στα skills). Η γραφή τους κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα, αλλά αρκετά παρουσιάζουν ενδιαφέρον από την άποψη ότι οδηγούν σε κάποιο προαιρετικό boss fight, ενέδρες, ή κάποιο μυστικό.
Φτάνοντας στο τέλος της παρουσίασης, δε μπορώ να πω ότι εντόπισα κάποιο αρνητικό που να αλλοιώνει σημαντικά την εμπειρία. Η πρόκληση είναι σε λογικά πλαίσια, ενώ δεν υπάρχουν άδικα spikes. Πέρα από το γενικότερο γράψιμο που δεν κάνει την υπέρβαση, είναι ενοχλητικό το γεγονός ότι οι περισσότερες ενέργειες μας μπορούν να διακοπούν ακόμα και από τις πιο απλές εχθρικές επιθέσεις, κάτι που βέβαια είναι εντονότερο όταν γίνεται σούσουρο με πολλούς αντιπάλους. Μπορεί το Stellar Blade να μη μνημονεύεται ως τίτλος που θα αλλάξει τα δεδομένα στο είδος, από την άλλη όμως είναι παιχνίδι με αρκετή ουσία που μπορεί να σας κρατήσει απασχολημένους για ώρες. Το πακέτο περιλαμβάνει ένα πολύ καλοδουλεμένο σύστημα μάχης και αίσθηση ανακάλυψης η οποία υποστηρίζεται από level design που έχει στηθεί με μεράκι. Έχει μπει μια γερή βάση, και με την εμπειρία που απέκτησαν οι δημιουργοί, ελπίζουμε να δούμε ένα ακόμα καλύτερο sequel.
Συνολικά, το Stellar Blade δε θα ταράξει τα νερά της κατηγορίας. Είναι όμως μια πολύ αξιόλογη εμπειρία που μπορεί να σας προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης με τη εθιστική μάχη και τον μελετημένο σχεδιασμό των περιοχών του.

Σχόλια