Επιστροφή στον γνήσιο κλασικό τρόμο!

Βάζοντας τις σκέψεις μου σε μια σειρά, όταν έπεσαν οι τίτλοι τέλους του Tormented Souls 2, διαπίστωσα ότι δεν είχα πολλά να καταθέσω. Το παιχνίδι ουσιαστικά πατάει πάνω στη συνταγή του προκατόχου του και μας δίνει άλλη μια συμπαγή horror gaming στιγμή, μεταφερμένη από τη χρονοκάψουλα των 90’s στο σήμερα. Μερικές φορές είναι το μόνο που χρειάζεσαι για να ξεχαστείς και να περάσεις καλά. Φυσικά δε λείπουν και κάποιες μικροβελτιώσεις, αλλά το συμπέρασμα είναι πως όποιος ευχαριστήθηκε το πρώτο παιχνίδι, θα περάσει καλά κι εδώ.

Στο Tormented Souls 2 αναλαμβάνουμε για ακόμα μία φορά το ρόλο της Caroline Walker. Λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού, η πρωταγωνίστρια ταξιδεύει με την αδερφή της στη Χιλή, και συγκεκριμένα σε μια μονή που βρίσκεται στο χωριό Villa Hess. Εκεί έχουν ακούσει πως χρησιμοποιείται κάποια πρότυπη θεραπεία που βοηθάει όσους ταλαιπωρούνται από εφιάλτες και τραυματικές εμπειρίες κατά τον ύπνο τους. Πίσω από το ευγενικό πρόσωπο και τη ζεστή υποδοχή των μοναχών, φαίνεται να κρύβεται κάτι διαβολικό. Κάτι που έχει να κάνει με το παρελθόν των 2 αδερφών…

Το σενάριο παρουσιάζει μεγαλύτερη πολυπλοκότητα από το πρώτο μέρος (χωρίς ξανά, να πρόκειται για κάτι που θα μας καθηλώσει αλλά χωρίς να είναι αδιάφορο), ενώ είναι απείρως πιο επηρεασμένο από τα έργα του H. P. Lovecraft. Η απόκοσμη ατμόσφαιρα που έχτιζε ο μεγάλος συγγραφέας έχει διαποτίσει και την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Το βάρος της αφήγησης εξακολουθεί να πέφτει σε αυτή που λαμβάνουμε από το περιβάλλον, μέσω εγγράφων και ημερολογίων, που χτίζουν σταδιακά το lore και την οπτική διαφόρων χαρακτήρων πάνω στα γεγονότα που οδήγησαν στην κατάσταση που θα αντιμετωπίσουμε στο Tormented Souls 2.

Ως γνήσιο τέκνο του Alone In the Dark δε θα μπορούσε να μην έχει φιξαρισμένες γωνίες θέασης και tank controls. Αν και πλέον δεν είναι υποχρεωτική η χρήση τους λόγω τεχνολογικών περιορισμών, δεν παύουν να μας δίνουν μερικές ιδιαίτερα όμορφες οπτικές απεικόνισης, ενώ ευτυχώς πέρα από 1-2 εξαιρέσεις δεν αποτελούν αιτία καρδιακής ανακοπής λόγω κάποιου τερατουργήματος που έκρυβαν. Όσον αφορά τον έλεγχο της Caroline, μπορεί τα tank controls να μοιάζουν ξεπερασμένα πλέον, αλλά λειτουργούν καλά επί του πρακτέου με τη στατική κάμερα. Το ευχαρίστο είναι πως, όπως και στο προηγούμενο παιχνίδι, κι εδώ υπάρχει modern control scheme (με αυτό έγινε η δοκιμή) το οποίο επίσης λειτουργεί καλά, καθώς η κατεύθυνση του χαρακτήρα διατηρείται για λίγο πάνω στην αλλαγή της οπτικής.

Το interface παραμένει ίδιο με μόνη αλλά σημαντική προσθήκη το γρήγορο μενού πρόσβασης των όπλων (μπορούμε στις αντίστοιχες συντομεύσεις να βάλουμε μέχρι 4). Έτσι μειώνονται σημαντικά οι διακοπές στο ρυθμό από το συχνό μπες-βγες στο inventory. Αυτό συνεχίζει να χωράει οτιδήποτε σηκώσουμε, με ξεχωριστές καρτέλες για τα σημαντικά αντικείμενα, τις προμήθειες και τα όπλα, και τα αρχεία που βρίσκουμε. Στο Tormented Souls 2 χρειάζεται καλή διαχείριση πυρομαχικών – συνιστάται η χρήση melee σε πεσμένους εχθρούς – καθώς είναι φειδωλό, τουλάχιστον τις πρώτες ώρες, όπως και και ο προκάτοχος του. Από την άλλη τα αντικείμενα που αναπληρώνουν υγεία και οι μπομπίνες που χρησιμοποιούμε για το σώσιμο της προόδου μας είναι σε επάρκεια, καθ’ όλη τη διάρκεια.

Στο sequel έχουμε μεγαλύτερη ποικιλία εχθρών, αλλά μαζί τους έρχεται και μεγαλύτερη πρόκληση. Κάποια encounters μάλιστα, θα λέγαμε πως μπορεί να γίνουν ενοχλητικά, καθώς τα βδελύγματα του Tormented Souls 2 κινούνται στην καλύτερη περίπτωση το ίδιο γρήγορα με την πρωταγωνίστρια. Το παραπάνω, σε συνδυασμό με το ότι σε αρκετές περιπτώσεις έρχονται σε γκρουπ των 2 ή 3, κάνει τη διαφυγή υπόθεση αδύνατη. Όπως γίνεται αντιληπτό, θα πρέπει να μάθουμε ποια όπλα είναι κατάλληλα ανά περίσταση (κάποια όπως η shotgun πλήττουν πολλαπλούς στόχους). Σε σχέση με την περιστασιακή χρήση του στο πρώτο παιχνίδι, επιτακτική είναι πλέον η χρήση του dodge, το οποίο δίνει κάποια i-frames. Ειδικά στα bosses, θα κάνει τη ζωή μας αρκετά πιο εύκολη. Να σημειώθει επί αυτού, πως αυτά είναι σχεδιασμένα ως κάποιου είδους puzzle. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία ή μηχανήματα στο περιβάλλον ώστε να τα νικήσουμε, το damage των όπλων απλά τα κάνει να κινούνται πιο αργά, να αποκαλύψουν κάποιο αδύναμο σημείο τους κτλ.

Μεγαλύτερα ατού του τίτλου, χωρίς δισταγμό θα λέγαμε level design, ατμόσφαιρα και puzzles. Το Tormented Souls 2 είναι μεγαλύτερο σε διάρκεια από το πρώτο. Οι διαφορετικές περιοχές είναι άριστα σχεδιασμένες. Κάθε λογής shortcuts, ανελκυστήρες, περάσματα, σκάλες κλπ μας δίνουν σταδιακή πρόσβαση σε διαφορετικούς χώρους, όσο εξερευνούμε. Μάλιστα υπάρχει και το κεντρικό χωριό με κάποια μικρότερα καταστήματα, δρόμους, υπονόμους κτλ. που προσφέρεται για εξερεύνηση και λειτουργεί ως hub (το design μας φέρνει στο νου κάτι από τη Raccoon City του Resident Evil 3), που συνδέει τους μεγαλύτερους χάρτες του παιχνιδιού, όπως τη μονή, το σχολείο, τη μονάδα επεξεργασίας ψαριών και καρκινοειδών (Dark Corners of the Earth, κανείς;) κλπ.

Ένα μέρος που κάποτε έσφυζε από ζωή, πλέον ζέχνει αλμύρα και σήψη. Οποιοσδήποτε είχε διόραση και αντιλαμβανόταν τα σημάδια, εγκατέλειψε τη Vila Hess πρόωρα. Τα μέρη όπου δεν καλύπτει το σκοτάδι (που δυσχεραίνει όχι μόνο τη ορατότητας μας αλλά αποτελεί ξανά κίνδυνο και ως μηχανισμός), προσφέρουν μια προσωρινή αίσθηση θαλπωρής και ασφάλειας. Οι γρίφοι του παιχνιδιού ακολουθούν σε μεγάλο βαθμό gaming λογική (από την άποψη πως μοιάζουν σαν εμπόδια που κάποιος παράφρονας αρχιτέκτονας έβαλε στο δρόμο μας), όπως γίνεται άλλωστε στα περισσότερα Survival Horror. Παρόλα αυτά δεν απαιτούν παράλογες ενέργειες, εκτός ενός με δύο που τα hints δεν είναι και τόσο καθαρά. Έχουν μεγάλη ποικιλία, από εξέταση αντικειμένων στο inventory, μέχρι χρήση στοιχείων για σπάσιμο κωδικών και η πρόκληση τους είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

 Όσον αφορά τη συνολική παραγωγή, έχουν βελτιωθεί αρκετά τα μοντέλα των χαρακτήρων καθώς και το lip syncing. Η απόδοση των διαλόγων είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο (ειδικά της Caroline και του main villain), πάντα κρινόμενη για το budget του παιχνιδιού. Τα textures στους διάφορους χώρους παρουσιάζουν μεν περισσότερη λεπτομέρεια αλλά δε λείπουν και κάποια πιο χοντροκομμένα, ενώ μικροβελτιώσεις βλέπουμε και στους φωτισμούς. Σε γενικές γραμμές όμως, θα περίμενε κανείς πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ των 2 παιχνιδιών, αν σκεφτούμε ότι το sequel χρησιμοποιεί Unreal Engine 5, ενώ το πρώτο game τη Unity. Ας είμαστε ειλικρινείς, έχουμε δει δείγματα από το τι μπορεί να προσφέρει αυτή η μηχανή και το Tormented Souls 2 δεν είναι κοντά σε αυτά… Το όφελος πάντως, είναι να έχουμε τον πιο optimized τίτλο σε UE5 μέχρι στιγμής, καθώς δεν παρατηρήθηκε stuttering και τα fps παρέμειναν καρφωμένα σε τριψήφιο αριθμό.

Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το Tormented Souls 2. More of the same (και κυριολεκτικά όσον αφορά το περιεχόμενο), χωρίς αυτό να θεωρείται επιλήψιμο. Χρειάζονται ακόμα αυτές οι προσπάθειες για να μαθαίνουν οι νεότεροι και χαιρόμαστε που τέτοιες δημιουργίες με μεράκι από μικρότερες ομάδες, είναι βιώσιμες μέσα στον αδυσώπητο στίβο των καλογυαλισμένων AAA κυκλοφοριών. Προτείνεται ανεπιφύλακτα σε κάθε λάτρη των Survival Horror.

Το Tormented Souls 2, όπως και ο προκάτοχος του, δε σπάει στεγανά. Δε χρειάζεται να το κάνει κιόλας, και εμείς χαιρόμαστε που συνεχίζουν να βγαίνουν τέτοια παιχνίδια που απευθύνονται σε κοινό με πιο ιδιαίτερα γούστα.

https://ragequit.gr/reviews/item/tormented-souls-2-pc-review/ 

Σχόλια