Αυθεντικότητα και Αυτονομία, Νίκος Ερηνάκης

Πριν από αρκετό καιρό παρέλαβα το βιβλίο του Νίκου Ερηνάκη «Αυθεντικότητα και αυτονομία» και πριν από μερικές μέρες το ολοκλήρωσα. Σας έχω πει πολλές φορές πως ένα αισθητικά όμορφο βιβλίο πάντα μου κεντρίζει το ενδιαφέρον. Το εξώφυλλο του συγκεκριμένου βιβλίου είναι λευκό και με μαύρα γράμματα αναγράφεται ο τίτλος και το όνομα του συγγραφέα- μου άρεσε πολύ.

Ο Νίκος Ερηνάκης ξεκινάει αναλύοντας τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην αυθεντικότητα και στην αυτονομία, ενώ στο επόμενο κεφάλαιο βάζει κάποια όρια στον ορισμό της αυθεντικότητας εξηγώντας τι δεν είναι αυτή η έννοια. Περνώντας από κεφάλαιο σε κεφάλαιο οι έννοιες της αυθεντικότητας και της αυτονομίας γίνονται περισσότερο κατανοητές από τον αναγνώστη. Το αγαπημένο μου κεφάλαιο ήταν το 4ο, στο οποίο γίνεται λόγος για την ελεύθερη βούληση παίρνοντας δύο σημαντικές παραμέτρους, την ελευθερία και την δημιουργικότητα.

Μικρή και λίγο σχετική προσωπική ιστορία: Όταν σπούδαζα παρακολουθούσα ένα μάθημα φιλοσοφίας στη σχολή μου. Παρόλο που στην αρχή του εξαμήνου μου είχε φανεί πολύ ενδιαφέρον κατέληξα να βαριέμαι και στην εξεταστική προσπαθούσα να βγάλω άκρη διαβάζοντας το σύγγραμμα που είχε προτείνει ο καθηγητής μου.

Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο φιλοσοφίας σκεφτόμουν ότι ένα τέτοιο βιβλίο θα έπρεπε να είναι το σύγγραμμα του μαθήματος μου. Η φιλοσοφία είναι ένας τομέας τόσο αχανής που δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις, ποιο βιβλίο να διαβάσεις και ποιους ανθρώπους να αναζητήσεις. Η «Αυθεντικότητα και αυτονομία» του Νίκου Ερηνάκη είναι το βιβλίο με το οποίο μπορείς να ξεκινήσεις το ταξίδι στον κόσμο της φιλοσοφίας.

Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κείμενα.

https://katapliktika.wixsite.com/website/post/55-%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B7%CE%BD%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82

Σχόλια