The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη
Αφού η κυκλοφορία του Zelda U θα μετατεθεί προκειμένου τελικά να εκπληρώσει η ομάδα ανάπτυξης τους σχεδιαστικούς στόχους της βγει στην ώρα του NX, τι πιο λογικό από το να χορτάσουμε την «πείνα» για πρασινοντυμένα ξωτικά και δαιδαλώδη μπουντρούμια, με μια ακόμη επανακυκλοφορία τίτλου από το ιστορικό παρελθόν της σειράς; Κάπως έτσι προκύπτει η κυκλοφορία του Twilight Princess HD.
Το Twilight Princess HD είναι πάντως μια καλή τονωτική ένεση στο... ερημικό τοπίο που είναι αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα κυκλοφοριών του 2016 για το Wii U. Κανένα άλλο παιχνίδι της σειράς δεν έχει επιφέρει ανάλογα κύματα ενθουσιασμού κατά την ανακοίνωσή του όσο το συγκεκριμένο, όντας η σκοτεινή, «ενήλικη» συνέχεια του Ocarina of Time. Και όντως, ένα από τα πρώτα πράγματα που θυμάσαι μετά από λίγη ώρα ενασχόλησης με το Twilight Princess HD, είναι το πόσο κοντά κλίνει προς το επικό, σκοτεινό παραμύθι που πολλοί από τους φίλους της σειράς πρέπει να είχαν στο μυαλό τους μετά εκείνη τη μνημειώδη κυκλοφορία του Nintendo 64. Σε αυτό το παιχνίδι, ο κόσμος της Hyrule περιβάλλεται από ένα διαρκές λυκόφως, μεταφορικό και κυριολεκτικό, με μια ανεπαίσθητη μελαγχολία να διακατέχει την ατμόσφαιρα του, την ίδια στιγμή που ολόκληρες περιοχές «βουλιάζουν» διαδοχικά στη σκοτεινή μαγεία του Βασιλείου του Λυκόφωτος και οι κάτοικοι μετατρέπονται σε σκιώδη πνεύματα. Αν τα Legend of Zelda δείχνουν διαχρονικά να εμπνέονται από τις δημιουργίες του Χαγιάο Μιγιαζάκι και του Studio Ghibli, αυτός εδώ ο τίτλος κοιτάζει εμφανώς και προς τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, μια διαπίστωση λογική αν αναλογιστείς πως όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη του παιχνιδιού, μεσουρανούσε η κινηματογραφική μεταφορά της τριλογίας από τον Πίτερ Τζάκσον.
Αν εξαιρέσεις τον τόνο φωνής και την ατμόσφαιρά του, πάντως, το Twilight Princess μοιάζει να ακολουθεί δεσποτικά τη φόρμουλα του Ocarina of Time, σε όλους τους τομείς του: ίδιος κόσμος, διευρυμένος τόσο ώστε να προσδώσει την αίσθηση του επικού στους τότε κατόχους Wii/Gamecube, ίδιο σύμπαν, ίδιοι μηχανισμοί, παρόμοια ροή. Όχι πως το Twilight Princess δεν δοκίμασε καινούρια πράγματα - το αντίθετο, η ομάδα ανάπτυξης προσπάθησε να χωρέσει ένα σωρό ιδέες για να προσφέρει στους οπαδούς μια χορταστική, επική περιπέτεια. Απτά παραδείγματα η μεταμόρφωση του ήρωα σε λύκο, με τον χειρισμό και τις δυνατότητες του χαρακτήρα να αλλάζουν, οι ιππομαχίες και, φυσικά, οι ριζικές αλλαγές στο gameplay που έφερε ο ερχομός του Wii στο προσκήνιο, με τη στόχευση και τις επιθέσεις να πραγματοποιούνται με κινήσεις του χειριστηρίου. Για το remaster πάντως, η ομάδα ανάπτυξης άφησε στην άκρη τα ισχύοντα της έκδοσης του Wii και παραδειγματίστηκε από τη πρόσφατη ανανέωση του Wind Waker. Έτσι, βγαίνει εκτός εξίσωσης το wiimote (ο τίτλος δεν είναι καν συμβατός με το συγκεκριμένο χειριστήριο), αλλά μένει ο μηχανισμός της στόχευσης σε πρώτο πρόσωπο με χρήση των αισθητήρων του Gamepad. Επιστρέφει επίσης η ανάπλαση του μενού και του χάρτη του παιχνιδιού στην οθόνη του χειριστηρίου. Έτσι, είναι δυνατό και εδώ να αλλάξεις αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο χωρίς να χρειάζεται να παγώσεις το παιχνίδι για να εμφανίσεις τα μενού, ενώ μπορείς να προσανατολιστείς καλύτερα καθώς βλέπεις παράλληλα τη δράση στην τηλεόραση, και την αντίστοιχη κίνηση του χαρακτήρα σου μέσα στο χάρτη του Gamepad. Το τελευταίο βοηθά πολύ στο να ξεδιαλύνουν οι λαβυρινθώδεις περιηγήσεις στα μπουντρούμια του παιχνιδιού. Η Tantalus Media φρόντισε να προσθέσει και ένα κουμπί για την απευθείας μεταμόρφωση του Link σε λύκο, επιταχύνοντας έτσι μια μέχρι πρότινος εκνευριστικά χρονοβόρα διαδικασία.
Περαιτέρω σχεδιαστικές επεμβάσεις στο Twilight Princess σπρώχνουν το παιχνίδι προς την κατεύθυνση του remake. Με εξαίρεση βέβαια κάποιες προσθήκες όπως τα κρυμμένα σεντούκια που κρύβουν γράμματα από το αλφάβητο της Hyrule (προς χρήση στο Miiverse) και τη συμβατότητα με τις αντίστοιχες φιγούρες Amiibo, οι περισσότερες στοχεύουν στο να βελτιώσουν τη ροή του παιχνιδιού: οι πιο χρονοβόρες αποστολές που απαιτούν να συλλέξεις κάτι έχουν γίνει πιο σύντομες ή/και πιο εύκολες, ο χαρακτήρας σκαρφαλώνει και κολυμπά πιο γρήγορα, ενώ χαίρει και... οικονομικών διευκολύνσεων, με τα διάφορα πουγκιά που συλλέγει να έχουν πλέον μεγαλύτερες χωρητικότητες σε ρουπίες. Α, έχουμε και την προσθήκη του Hero Mode, κατά το οποίο οι εχθροί κάνουν μεγαλύτερη ζημιά, ενώ... εξαφανίζονται και οι καρδιές από το παιχνίδι. Οι βετεράνοι της σειράς θα χαρούν ιδιαίτερα στο άκουσμα – η συγκεκριμένη επιλογή, διαθέσιμη από την αρχή του παιχνιδιού, είναι σωστή ευλογία, καθώς ανεβάζει το βαθμό της πρόκλησης τόσο ώστε να κάνει το παιχνίδι πιο διασκεδαστικό (το πρωτότυπο είχε υπερβολικά εύκολες μάχες).
Και έπειτα, έχουμε και την αναμενόμενη αναβάθμιση στα γραφικά. Σε οπτικό επίπεδο, το Twilight Princess HD προσφέρει ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα δεδομένου της ηλικίας του πρωτότυπου υλικού, έχει ωστόσο την ατυχία να συγκρίνεται με την επανέκδοση του Wind Waker HD, ενός τίτλου που και «πάλιωσε» αξιοθαύμαστα, και δουλεύτηκε περισσότερο. Παρ’ όλα αυτά, το Twilight Princess εξακολουθεί να διαθέτει έναν εξαιρετικά σχεδιασμένο κόσμο, με – σε σημεία – εκπληκτική αρχιτεκτονική τοπίου, ενώ η ομάδα ανάπτυξης έφτιαξε από την αρχή πάρα πολλές από τις υφές, καθώς το παιχνίδι ήταν σχεδιασμένο για αναλύσεις 480p. Προσωπικά, η μόνη παραφωνία στο οπτικό αποτέλεσμα είναι κάποιες πτώσεις των καρέ που παρατήρησα σε σπάνιες περιστάσεις, ανεξήγητες γιατί δεν δικαιολογούνταν από τη δράση, και γιατί, ε, αναφερόμαστε σε τίτλο που κλείνει δέκα χρόνια ζωής.
Κατά τα άλλα, η δεκαετία που μεσολάβησε από την αρχική κυκλοφορία καθιστά πιο εύκολο το να δεις ποια είναι τα δυνατά σημεία αλλά και τα μειονεκτήματα του Twilight Princess. Στα αρνητικά του παιχνιδιού, o κόσμος της Hyrule ήταν ακόμη και τότε, ελαφρώς «άδειος», και πλέον φαίνεται ξεκάθαρα πως πρόκειται για ξεχωριστές περιοχές, λιγάκι άγαρμπα συραμμένες μεταξύ τους. Επίσης, κάποιοι από τους μηχανισμούς έχουν παλιώσει, με πρώτο και... χειρότερο το χειρισμό της Επόνα, του αλόγου που συμπεριφέρεται σαν... τανκ. Είναι όμως εντυπωσιακό το γεγονός πως, αν αφαιρέσεις τα παραπάνω και ξεπεράσεις και την οδυνηρά άνευρη εισαγωγή του παιχνιδιού, τα θετικά στοιχεία του Twilight Princess είναι αυτά που διαμορφώνουν την τελική εικόνα που σχηματίζεις για αυτό. Μια γρήγορη αναδρομή σε όλα αυτά που σου αφήνει στο νου το παιχνίδι: η επική ιστορία του, με εντυπωσιακές εξελίξεις και ανατροπές και τη σκοτεινή, παραμυθένια ατμόσφαιρα του. Πολλοί περίεργοι, ενδιαφέροντες περιφερειακοί χαρακτήρες. Ένα σωρό διασκεδαστικά mini games και... χάπενιγκ. Υπέροχη μουσική. Και τέλος, τα μπουντρούμια. Το Twilight Princess διαθέτει ίσως το καλύτερο μέχρι τώρα ρόστερ μπουντρουμιών σε όλη τη σειρά, με φοβερά επινοητικές κατασκευές, ιδιοφυείς γρίφους, διασκεδαστικά αντικείμενα και φαντασμαγορικούς αρχηγούς. Δεν είναι τυχαίο πως το μπουντρούμι που ακόμη θεωρείται ως το κορυφαίο της σειράς (Snowpeak Ruins), βρίσκεται σε αυτό το παιχνίδι. Το πέρασμα από τη συγκεκριμένη περιοχή (στην οποία φτάνεις αφού συμμετάσχεις σε... αγώνα snowboarding, και εξερευνάς μια στοιχειωμένη βίλα, ξετυλίγοντας μέσα από γρίφους και μάχες, την ιστορία των δύο ενοίκων της, ενός Γιέτι και της άρρωστης γυναίκας του) αποτελεί μια μικρογραφία όλων των ποιοτικών χαρακτηριστικών του τίτλου. Θα σε κάνει επίσης να συνειδητοποιήσεις πως, δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το Twilight Princess μπορεί να συγκαταλέγεται στους πιο ποιοτικούς τίτλους της χρονιάς.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ
Διαχρονικά εξαιρετικός σχεδιασμός και gameplay, ειδικά σε ότι αφορά τα μπουντρούμια του παιχνιδιού. Σκοτεινή, παραμυθένια ατμόσφαιρα. Εξαιρετική χρήση του Gamepad.  

ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Έχει αρχίσει να πάσχει μηχανιστικά σε αρκετά σημεία, λόγω ηλικίας. Η Hyrule είναι μηχανικά «στημένη» και δεν προσφέρει την ανοιχτόκοσμη εμπειρία που θα ήθελε το παιχνίδι. Σποραδικές πτώσεις των καρέ.

http://www.byteme.gr/game-review/legend-of-zelda-twilight-princess-hd

Σχόλια