Ouya: Μια παιχνιδομηχανή ανοιχτή σε όλους;

Πρόκειται για ένα project στο Kickstarter το οποίο πρόκειται να γίνει πολύ σημαντικός ανταγωνιστής των Xbox, Playstation και Wii U. Καταρχάς θα κοστίζει μόνο 99 δολλάρια. Επιπλέον θα έχει λειτουργικό Android 4.0(Linux) και παρά το ελάχιστο κόστος της θα έχει εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά: τετραπύρηνο επεξεργαστή Tegra 3, 1GB μνήμης RAM, 8GB αποθηκευτικό χώρο, HDMI, Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4.0, USB 2.0, ασύρματο χειριστήριο με δύο αναλογικά sticks, d-pad, οκτώ πλήκτρα δράσης, ένα πλήκτρο συστήματος καθώς και touchpad. Υπεύθυνος για την δημιουργία της είναι ο βετεράνος της βιομηχανίας του gaming, Julie Uhrman ενώ η εταιρεία που θα την βγάλει στο εμπόριο μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα συγκέντρωσε όχι μόνο τα 950.000 δολάρια που ζητούσε αρχικά αλλά ξεπέρασε τα τέσσερα εκατομμύρια. Επιπλέον, εκτός του ότι θα μπορεί να παίζει όλα τα παιχνίδια που έχουν σχεδιαστεί για Android, για να μπει κάποιο παιχνίδι στη σχετική υπηρεσία download της Ouya (το αντίστοιχο των PlayStation και Xbox Live networks δηλαδή) θα πρέπει ένα μέρος του τουλάχιστον να είναι δωρεάν. Με άλλα λόγια οι gamers θα έχουν μια τεράστια γκάμα δωρεάν παιχνιδιών για να διαλέξουν και θα είναι σίγουροι ότι ακόμη και αν πρέπει να πληρώσουν για ένα τίτλο, θα τον έχουν δοκιμάσει πλήρως στο μεταξύ. Αν σε αυτά προσθέσει κανείς ότι το να κάνεις root στη συσκευή δεν ακυρώνει την εγγυηση της, ότι οι «hardware hackers» μπορούν να δημιουργήσουν γι’ αυτήν τα δικά τους περιφερειακά και να τα συνδέσουν μέσω USB ή Bluetooth έχουμε μια εξαιρετική πρόταση gaming. Με όλα αυτά ως δεδομένα, δεν είναι περίεργο που ήδη ετοιμάζονται παιχνίδια για την κονσόλα. Συγκεκριμένα, τo Human Element, ο τίτλος του Robert Bowling που θα κυκλοφορήσει το 2015, θα αποκτήσει prequel, με τη μορφή επεισοδίων για την Ouya. Ο τίτλος θα κυκλοφορήσει από τη Robotoki, το νέο στούντιο του Bowling, και είναι ο πρώτος που ανακοινώθηκε επίσημα για την παιχνιδομηχανή. http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/387362/o-protos-titlos-gia-tin-konsola-ouya/
Θεωρώ το Kickstarter ανατρεπτικό. Απίστευτα ανατρεπτικό. Σε μια εποχή που το κεφάλαιο αποτελεί βασικό πρόβλημα για κάθε νέο ξεκίνημα («start-up» που λέμε και στο χωριό μου), η εν λόγω ιστοσελίδα αναλαμβάνει να προωθήσει τις ιδέες που πραγματικά αξίζουν –και να προωθηθεί και η ίδια μέσα απ’ αυτές- βρίσκοντάς τους επενδυτές και υποστηρικτές προκειμένου να κάνουν έτσι το πρώτο τους βήμα –που σε αυτές τις περιπτώσεις είναι και το πιο δύσκολο. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως ό,τι ανεβαίνει στο Kickstarter αξίζει πράγματι τον οβολό μας: από εγχειρήματα άνευ ουσίας και σημασίας μέχρι κανονικές απάτες, ο καθένας προσπαθεί να βγάλει απ’ την πάντα πρόθυμη να συμβάλει κοινότητα της σελίδας, όσα περισσότερα μπορεί. Το Ouya, η περίφημη πλέον «κονσόλα των $99», για ‘μένα ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Διάβαζα τα όσα γράφτηκαν και ειπώθηκαν μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα και ειλικρινά, δεν νομίζω να πρόκειται περί απάτης. Περισσότερο θα χαρακτήριζα το όλο εγχείρημα απλώς μεγαλόπνοο και εφ’ όσον τελικά αποτύχει, θα έχει πέσει θύμα των προσδοκιών που το ίδιο δημιούργησε. Ακόμα κι έτσι όμως, υπάρχουν πολλές «τρύπες» στην περίπτωσή του οι οποίες αρκούν να προβληματίσουν κάθε λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο που είναι ένα βήμα πριν δώσει τα ωραία του $99 για μια ιδέα που πλασάρεται εντυπωσιακά μεν, στερείται ουσίας δε. Επανάσταση; Ποια επανάσταση; Αυτή τη στιγμή, το Σάββατο το πρωί, το Ouya μετράει 41,5 χιλιάδες υποστηρικτές και 93,5 «like» στο Facebook. Αν υποθέσουμε πως κάποιος μπορεί είτε να έχει δώσει λεφτά, είτε να έχει κάνει «like» (αλλά όχι και τα δύο), τότε μιλάμε για 135 χιλιάδες κόσμου που έχουν… εμπράκτως (έστω κι αν το «like» δεν στοιχίζει τίποτα) ενδιαφερθεί για την κονσόλα. Το νούμερο ακούγεται εντυπωσιακό και είναι, ωστόσο μπροστά στα εκατομμύρια τεμάχια που πουλάνε οι «κανονικές» κονσόλες, μοιάζει με σταγόνα, αν όχι στον ωκεανό, τότε σίγουρα σε λίμνη. Οπότε, το γεγονός ότι θα καταφέρει να μαζέψει Χ χρήματα από 60-70.000 κόσμου, προσωπικά δεν μου λέει κάτι. Είναι οι πωλήσεις του PS3 σε μια καλή εβδομάδα στην Ιαπωνία. Ένα το κρατούμενο. Το δεύτερο και πιο βασικό, αφορά τις εταιρείες και το πώς θα προσεγγίσουν (αν δεν το έχουν κάνει ήδη) το Ouya. Οι εταιρείες που θέλουν να έχουν τον τελευταίο λόγο για τα πάντα. Οι εταιρείες που κλειδώνουν περιεχόμενο, που ελέγχουν τους servers, που καθορίζουν ημ/νίες κυκλοφορίας βάσει οικονομικών ετών. Αυτές οι εταιρείες θα ξετρελαθούν, νομίζετε στην ιδέα μιας «χακέψιμης» κονσόλας, ανοιχτού σχεδιασμού, που θα προσκαλεί τους χάκερς και κάθε indie δημιουργό να πειραματιστούν μαζί της; Ας είμαστε σοβαροί: καμία EA, καμία Ubisoft, καμία Activision δεν πρόκειται να ασχοληθεί καν με το Ouya. Αν θελήσουν οικιακή κονσόλα πολύ απλά θα περιμένουν τη Microsoft και τη Sony, ακόμα και τη Nintendo να βγάλουν τα δικά τους συστήματα, εκεί όπου όλα είναι «τακτοποιημένα» όντας μέσα σε στεγανά οικοσυστήματα. Αν θελήσουν Android, θα στραφούν στα κινητά τηλέφωνα που μετρούν πολλούς περισσότερους κατόχους –και να ‘στε σίγουροι πως πριν το Android θα μελετήσουν τις λύσεις του iOS και των Windows Phone 8 για προφανείς λόγους. Άρα, με τον κόσμο να μην «έχει δηλώσει ξεκάθαρα την προτίμησή του σε κάτι καινούριο και ριζοσπαστικό» και τις εταιρείες του χώρου να έχουν μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με αυτή που διέπει το Ouya, δεν βλέπω πώς το τελευταίο θα καταφέρει να έχει απήχηση στο ευρύ κοινό. Καλά τα indie παιχνιδάκια, όμορφες οι σχετικές παραγωγές, όμως σόρι παιδιά: όταν έρθουν τα φιλαράκια μου σπίτι θα λιώσουμε στο FIFA, όταν θέλω μια δυνατή «κινηματογραφική» παραγωγή θα προτιμήσω ένα Assassin’s Creed ή ένα Uncharted κι όταν έχω ανάγκη να το παίξω κομάντο, τότε θα πάω για ένα Battlefield. Το Android στο τρένο, στο λεωφορείο, άντε στο αεροπλάνο… Android; Στην τηλεόραση; Ένας άλλος προβληματισμός που μου δημιουργήθηκε βλέποντας βίντεο και διαβάζοντας κατεβατά στο διαδίκτυο, αφορούσε την ίδια τη φύση των παιχνιδιών του Ouya. Κατ’ αρχήν, μιλάμε για τίτλους για Android, σωστά; Τίτλους που στοχεύουν σε smartphones δηλαδή, συσκευές με οθόνες αφής. Ωραία… Εξηγήστε τώρα εσείς στον δημιουργό ενός νέου παιχνιδιού πως θα πρέπει να προβλέψει και χειρισμό με χειριστήριο πέραν της οθόνης, για την περίπτωση του Ouya και πείστε τον να ξοδέψει κάμποσες ακόμα εργατοώρες προκειμένου να υλοποιήσει την ιδέα (σας). Δυσκολάκι, ε; Να το θέσω και αλλιώς: το Android τον Ιανουάριο είχε το 46,9% επί του συνόλου των smartphones το οποίο ανερχόταν σε 1,08 δισ. συσκευές. Άρα, οι βασισμένες στο Android έπαιζαν στα 506 εκατομμύρια. Ποιος σώφρων δημιουργός θα προτιμήσει 200-300 χιλιάδες Ouya από 500 εκατομμύρια κινητά; Κανείς; Τώρα, κάτι άλλο που ήθελα να επισημάνω: οι άνθρωποι του Ouya κάνουν λόγο για free-to-play τίτλους: «all the games on it will be free, at least to try». Πάρα πολύ ωραία. Κάποιος κακοήθης, ξέρετε, θα μπορούσε να πει ότι δωρεάν demos υπάρχουν και στο PSN και στο Steam, αλλά εγώ δεν είμαι τέτοιος. Θα υποθέσω ότι το μοντέλο που έχουν κατά νου οι εμπνευστές της κονσόλας είναι σαν κι αυτό του App Store: κάποια παιχνίδια θα διανέμονται εντελώς δωρεάν, άλλα θα ‘ναι τσάμπα αλλά θα έχουν μικροσυναλλαγές και ορισμένα θα έρχονται με lite (aka δωρεάν) και full (επί πληρωμή προφανώς) εκδόσεις. Και πάλι δεν βρίσκω κάτι το ριζοσπαστικό εδώ, ίσα-ίσα που στα μάτια μου τουλάχιστον προκύπτει μία ακόμα αντίθεση: θα δώσω ευχαρίστως 2-3€ για να πάρω ένα παιχνιδάκι για το iPad μου, ένα παιχνιδάκι που θα μου κρατά παρέα όταν πάω στη δουλειά το πρωί ή στο μέρος που και ο βασιλιάς πάει μόνος. Όταν όμως έρθει η ώρα να στρογγυλοκάτσω επί του καναπέος και να ανοίξω την τηλεόραση, είναι αυτό που έγραφα πιο πάνω: θέλω ποιότητα, υπερπαραγωγή, χλίδα, λούσα, τα εκατομμύρια να ρέουν στο πάτωμα ρε παιδί μου. Δεν θέλω «το-χαριτωμένο-παιχνιδάκι-που-έφτιαξαν-ο-Τζον-και-ο-Τζιμ-στο-γκαράζ-του-πρώτου». Συγνώμη Τζον, συγνώμη Τζιμ. L7 Αυτό που μετράει σήμερα, όχι μόνο για τη βιομηχανία των παιχνιδιών αλλά για όλο τον κόσμο, είναι τα λεφτά. «Ωραίο το τάδε εγχείρημα αλλά θα μου αποφέρει τα προς το ζην»; Αυτό είναι κάτι που όλοι πλέον βάζουν πάνω απ’ όλα όταν ξεκινούν να δουλεύουν πάνω σε ένα νέο σχέδιο, μια καινούρια ιδέα. Καλή η καινοτομία αλλά χρειάζεται και το μπικικίνι –έλλειψη χρημάτων, στάση εμπορίου. Το Ouya δεν θα βασίζεται καθόλου στα καταστήματα λιανικής, άρα αυτόματα χάνει σε προβολή. Δεν θα δώσει τίποτα (ούτε ευρώ για δείγμα) στο σύστημα και έτσι μοιραία μένει εκτός αυτού που σημαίνει ούτε προβολή, ούτε αποκλειστικότητες, ούτε συνέργειες, ούτε τίποτα. Θα πρέπει να προσελκύσει έναν τεράστιο αριθμό καταναλωτών οι οποίοι δεν θα αγοράσουν απλά το κουτί, την κονσόλα, αλλά θα πείσουν τους δημιουργούς ότι ξοδεύουν κιόλας για τίτλους –ότι υπάρχει «ψωμί» με άλλα λόγια. Τα παραπάνω ακούγονται δύσκολα. Πολύ δύσκολα. Και μην απατάσθε: ακούγονται έτσι διότι έτσι είναι. Αν θέλετε τη γνώμη μου, το Ouya θα γίνει το Linux των κονσόλων. Ο εναλλακτικός, ανοιχτόμυαλος αλλά πάντα πτωχός –πλην τίμιος- συγγενής που βλέπει τα «μεγάλα κεφάλια» να απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη της μάζας και κατ’ επέκταση να έχουν απλώσει τις χερούκλες τους στο μεγαλύτερο μέρος της πίτας, αφήνοντας για τον ίδιο κάτι ψίχουλα εδώ κι εκεί. Και να σας πω την καθαρή μου αλήθεια: μ’ αρέσει το gaming έτσι όπως είναι. Με τα στραβά του αλλά και το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται και λειτουργεί η αγορά και η βιομηχανία του. Η ιδέα στην οποία βασίζεται το Ouya (και όχι το ίδιο το Ouya) ναι, φέρνει την ανατροπή, την επανάσταση. Και ας υποθέσουμε ότι καταφέρνει το απίστευτο, να ρίξει την εξουσία. Πολύ ωραία. Και μετά; http://www.byteme.gr/column/enthen_kai_enthen/2012_07_24/?page=2
Ouya: Panacea For Console Biz or The Next Phantom? Veteran journalist Chris Morris tackles the major reasons why Ouya could be a revolution or a mere footnote Any time a start-up makes $4.5 million in four days through crowdsourcing, it's bound to raise a few eyebrows. And Ouya has certainly done that. Enthusiasts are dreaming of a dark horse console that will bring gaming back to its roots, ending the cycle of sequel-itis and injecting some fresh new game mechanics into the industry. Skeptics, meanwhile, say those Kickstarter supporters could be throwing their money away on a product that will never find a significant audience. Ironically, they could both be right. Ouya will be a case study in marketing and PR in the years to come. The campaign has been orchestrated to perfection, with opinion maker- and mass media coverage of the system hitting the day the Kickstarter launched. It preached to the choir on Reddit. And it had a number of respected industry names lending their support (though some a bit less enthusiastically than it initially appeared). It's a system that currently straddles the lines of potential greatness and historical footnote. And which way it will go is anyone's guess. Here are a few arguments for both sides: Why Ouya could work Magical price point: Price matters - especially when it comes to gaming systems. (Don't believe me? Ask Nintendo to tell you the story of the 3DS.) And when it comes to the sweet spot with consumers, you can't do much better than $99. Sub-$100 is a level where the mainstream is willing to take a chance, even if a system is unproven. If Ouya can hit its goal of a $99 console - especially one with a robust series of offerings (including the standard Netflix, Hulu, etc. applications), it could rope in people from the mainstream world, which would go a long way to achieving sustainability. Indie love: Independent game makers rarely seek the spotlight, but that doesn't mean they don't want their work to be recognized. Ouya might be a perfect showcase for their games - and there's a growing contingent of gamers who are eager to check those titles out. Indie games are typically niche products - and would never stand a chance when pitted against major franchises. There have, of course, been exceptions (and Ouya's eager to get them on board), but you don't have to look too far beyond Xbox Live sales numbers to see that most smaller games don't make a mint. Ouya could bring smaller developers together with core fans who want to try something a bit out there. And the word of mouth that generates from the ones that connect could widen the system's install base. Hardware drought: Gamers are ready for new hardware. The Xbox 360 and PlayStation 3 are still putting out good games, but they're both long in the tooth. And the Wii U hasn't energized the base yet. Ouya's plans to launch in the first quarter of 2013 give it a pretty clear field for at least six months. People who aren't interested in a Wii U or don't want to pay its initial price could be lured over to Ouya and help the system steady its legs. Mobile gaming malaise: Mobile gaming is certainly convenient. And there are more than a few standout games that are addictive as anything console companies are putting out - arguably more so. But it lacks a sense of awe. Ouya's chief argument for its existence is a good one. Games are more fun on a big scale - and the TV is a natural spot for them. TV manufacturers know this, which is why Samsung recently added Angry Birds to its app offerings and why OnLive is being bundled with some sets. Android games haven't had a chance to explore the big screen yet - and there are several that could shine there, given the chance. Gamers love the underdog: Core gamers are reliable in their disdain for the corporate machine. For years EA was the evil empire (well, until they'd put out a game that looked cool). Today it's Activision. Ouya is a bit player on this large stage and it has won the hearts of that crowd. The problem is: If Ouya does get too big, that love could turn to opposition down the road - but seeing as that would mean the company is taking in hundreds of millions of dollars, that's a problem Ouya would likely enjoy figuring out. Why Ouya could fail Questionable sustainable interest: It's easy to bask in the spotlight when you're taking in millions of dollars in crowdfunding. Ouya's on track to break Kickstarter fundraising records. But once it truly goes toe-to-toe with the big consoles, it's going to have a harder fight. It's easy to support something in theory, but when a player's choices are between a port of an Android game and a new God of War, most are going to follow Kratos. And don't forget a new Grand Theft Auto should be hitting shelves early next year as well. Too many choices: There are a ton of games in the Android app store - but finding what you want is something of a nightmare. One of Apple's big advantages is an easy to navigate user interface - and discoverability for key titles. Ouya isn't the Android marketplace, but if it doesn't get its online store perfect out of the gate, it could stumble quickly - and be relegated to the pile of console corpses in people's closets. Marketing wars: By so vastly exceeding its Kickstarter target, Ouya has a little money to play around with. But even if it dedicates all of that to marketing its system, that money is going to pale in comparison to what the big three throw at theirs. More importantly, most game makers for the system won't have any marketing budget to speak of. And while word of mouth can be a very effective way to create a hit title, it's not something that can be relied upon (or forced). Good games and good developers are certain to be drowned out by other (sometimes crappy) titles for the big systems. No major publisher support: Part of its underdog role means Ouya isn't likely to actively lobby companies like EA, Ubisoft and Activision to build games for its system. Even if they did, though, it would likely be a waste of time. Major third-party publishers may support Ouya insofar as they'll consider ports of any Android games they create, once the system gets some sort of decent installed base. But given how unlikely it is that Ouya will achieve a distribution as wide as the major consoles - and the company's inability to provide a level of support like Microsoft, Sony and Nintendo - don't expect AAA games to be part of the lineup. To date, no home console has succeeded without the notable support of those publishers. The market is certainly different, but Ouya's odds of beating that trend are low. The vaporware issue: For all the talk about Ouya, the system doesn't exist. There are prototypes, but there are still a lot of holes (including the lack of a finished controller). The company has been precise with details, which lends a lot of confidence, but despite the showering of cash and gamer love, there's still the chance that the system could never materialize. Remember: Even the Phantom seemed real (if ludicrous) for a short while. The coming months are critical to Ouya. If it wants to keep the love - and convince people that it actually will make it to market, it will need to provide regular updates - and get the system in front of the media for trials. Now that the money is there, the Ouya needs to stop being a "tell me" story - and start being a "show me" one. http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-07-13-ouya-panacea-for-console-biz-or-the-next-phantom Σχόλιον Παναγιώτου Φούκα: Η συγκεκριμμένη κονσόλα μου ακούγεται ιδανική, αφού θα πατά σε Android/Linux. Και να γιατί: 1. Τη γεμίζεις εξομοιωτές με άπειρα παιχνίδια. 2. Της βάζεις έναν Media Player που τα παίζει όλα (MPlayer, VLC κλπ.) 3. Αναμένεις να βγαίνουν indie games, όπως το Botanicula, το Machinarium κλπ. 4. Έχεις δώσει μόλις 100 ευρώ για να την αγοράσεις! 5. Είναι Linux, οπότε με λίγο ψάξιμο , μπορείς να της βάλεις ό,τι σου κατεβάζει ο νους! Θεωρώ ότι το μέλλον βρίσκεται στον ανοιχτό κώδικα. Είμαι χρήστης Linux στα PC μου από το 2007 και, πλέον, με καλύπτει πλήρως σε όλους τους τομείς πλην κάποιων games, όπως τα Total War. Ας δούμε, λοιπόν, μια κονσόλα που θα βασίζεται σε Linux να προσκαλεί δημιουργούς να δουλέψουν σε αυτή. Και, ναι, ενδεχομένως να δούμε και πολύ σαβούρα να κάνει την εμφάνισή της, αλλά κάπως έτσι δεν ξεκίνησαν τα πράγματα το μακρινό 1980 και φθάσαμε σε μερικά διαμάντια; Η μόμη μου ένσταση είναι η ''εμμονή'' στο Android. Γιατί να μην έφτιαχναν μια διανομή από το μηδέν, ειδικά για την κονσόλα τους, η οποία να είναι πιο φιλική προς τα παιχνίδια; Οψόμεθα. Πάντως, όταν με το καλό κυκλοφορήσει, θα την σκεφθώ σοβαρά για αγορά.

Σχόλια