Πώς επιλέγει μια γυναίκα αυτοκίνητο;



Άχου τι γλυκούλι που είναι... Πόσες φορές έχετε ακούσει μια γυναίκα να χρησιμοποιεί αυτή τη φράση όταν βλέπει κάτι που της αρέσει;


Βάζω στοίχημα άπειρες. Είτε είναι ρούχο, είτε είναι κάποιο κατοικίδιο, είτε κόσμημα, είτε οτιδήποτε άλλο της τραβήξει την προσοχή, πάντα αυτό τον χαριτωμένο τρόπο χρησιμοποιούν για να εκδηλώσουν τη χαρά τους.

Έχετε σκεφτεί ποτέ όμως τι συλλογίζονται οι γυναίκες όταν κοιτούν ένα αυτοκίνητο; Από όπου και να πιάσουμε αυτό το θέμα το συμπέρασμα είναι ένα. Συμπεριφέρονται σαν να πηγαίνουν για shopping.

Ακούγομαι λίγο υπερβολικός;

Προς θεού για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω σκοπό να θίξω κανέναν. Απλά, θα αναλύσουμε με έναν πιο ανάλαφρο τρόπο τη σχέση γυναίκας-αυτοκινήτου. Δεν θα ασχοληθούμε με το αν είναι καλές ή όχι οδηγοί.

Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Αυτό που θέλουμε να δούμε είναι με ποια κριτήρια αγοράζουν οι γυναίκες ένα αυτοκίνητο. Τι είναι αυτό που τους τραβάει την προσοχή και ποια η χρήση που θα του κάνουν.

Με στυλ και φαντασία

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Για να μην μπερδευτούμε θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως οι σωφερίνες έχουν έναν δικό τους κώδικα επικοινωνίας με τον μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης.

Δεν σκέφτονται όπως οι άντρες. Και οι αντιδράσεις τους δεν μοιάζουν καθόλου με τις δικές μας. Δεν εντυπωσιάζονται εύκολα από τα γκάζια, τους τεράστιους τροχούς ή ακόμα και από τους πανίσχυρους κινητήρες. Το γούστο τους είναι πιο εκλεπτυσμένο.

Τα βλέπουν αλλιώς τα πράγματα βρε παιδί μου. Για εκείνες δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα μέσο μεταφοράς που καλό θα είναι βέβαια να τους δίνει και λίγο στυλ. Λίγο; Διόρθωση. Να τους δίνει στυλ και να τραβάει τα βλέμματα. Ουσιαστικά να κερδίζει τις εντυπώσεις.

Τι σημασία έχει αν κάτω από το καπό κρύβονται λίγα άλογα και αν πατώντας το πεντάλ του γκαζιού η επιτάχυνση μπορεί να έρθει μια μέρα αργότερα; Μικρή. Το ντιζάιν και τα χρώματα έχουν τον πρώτο λόγο. Η λειτουργικότητα έρχεται σε δεύτερη μοίρα και η τιμή βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα. Μπαίνοντας μια γυναίκα σε μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, δεν θα ασχοληθεί με τα σεντάν, εκτός αν είναι Mercedes ή BMW ή κάτι πιο χλιδάτο (αρκεί να το αντέχει η τσέπη της γιατί η καρδιά της το λέει σίγουρα). Το μάτι της θα πέσει σε τρεις ουσιαστικά κατηγορίες. Τα μικρά, τα διθέσια (να γίνονται και κάμπριο) και τα τζιποειδή.

Οι «μικρές» λύσεις

Τα μικρά ή καλύτερα τα αυτοκίνητα πόλης, είναι μια πολύ καλή επιλογή για τη γυναίκα οδηγό ή τη νέα γυναίκα οδηγό. Όπως το λέει και η λέξη, η βασική του χρήση είναι το αστικό περιβάλλον για ευκολία στις μετακινήσεις και χαμηλά έξοδα συντήρησης. Ακόμα και με αυτό το κριτήριο, η σχεδίαση του αυτοκινήτου θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική απόφαση.

Οι έντονες καμπύλες και οι απαλές γραμμές του αμαξώματος σε συνδυασμό με το μοντέρνο εσωτερικό διάκοσμο και τη διχρωμία της καμπίνας των επιβατών προσθέτουν πόντους. Είπαμε πρέπει εκτός από πρακτικό να είναι και «γλυκούλι». Παράγοντες όπως ο εξοπλισμός συνήθως θα τις απασχολήσουν μέχρι ένα σημείο, δηλαδή να είναι τουλάχιστον επαρκής και όχι φτωχός (για ποιες μας πέρασες κύριε πωλητά;).

Η ασφάλεια παίζει για όλους σημαντικό ρόλο και “εκπτώσεις” δεν γίνονται. Με τέτοια θέματα δεν παίζει κανείς και ιδίως οι γυναίκες, που τα προσέχουν αρκετά.

Όσον αφορά στις καταναλώσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, μάλλον ακούγονται περιττά. Πάει το αυτοκίνητο; Ταξιδάκι κάνει; Αν απαντηθούν θετικά αυτές οι ερωτήσεις τότε τα υπόλοιπα δεν παίζουν πρωτεύοντα ρόλο, ίσως είναι και από τα τελευταία που θα… πέσει το μάτι. Χρωματάκι όμως δεν διαλέξαμε; Εδώ όλοι οι ειδικοί συνιστούν ψυχραιμία.

Δεν θα βρείτε εύκολα γυναίκα να επιλέγει σκούρα και μουντά χρώματα όπως μολυβί ή γκρι. Από ασημί και πάνω με έμφαση στα έντονα χρώματα όπως το κόκκινο ή οι αποχρώσεις αυτού. Ζήτηση έχει πολύ και το σιέλ, το κίτρινο, το πορτοκαλί, αλλά και το μπλε το ελεκτρίκ που είναι και της μόδας. Εξαίρεση αποτελεί μόνο το μαύρο που αρέσει γενικά και το λευκό που «διώχνει» τις βρωμιές και «εξαφανίζει» τις πολλαπλές γρατσουνιές.

Οι «ανοιχτές» λύσεις

Μιας και στη χώρα μας ο ήλιος λάμπει συνεχώς και η καλοκαιρία μας έχει γίνει μόνιμη σύντροφος, τι πιο ιδανικό από ένα κάμπριο. Κατά προτίμηση λοιπόν διθέσιο για να πάρουν και τη φίλη τους μαζί στα ψώνια ή το μπάνιο, αλλά κυρίως για να αρχίσουν τις ατέλειωτες βόλτες με το αεράκι να ανεμίζει τα μαλλιά τους.

Εδώ ο παράγοντας σχεδίαση είναι εξασφαλισμένος μιας και οι περισσότερες εταιρείες έχουν να παρουσιάσουν πολύ δυνατές προτάσεις για την εν λόγω κατηγορία. Mercedes SLK, ΒΜW Z4, Mazda MX-5, Smart Roadster, Peugeot 206 CC (που ψηφίστηκε ως το υπ’ αριθμόν ένα γυναικείο μοντέλο), VW Beetle Cabrio είναι μερικά μόνο αυτοκίνητα που έχουν πέραση στο γυναικείο πληθυσμό. Η γυναίκα καταναλωτής όταν θα πάει να αγοράσει «ανοιχτό» αυτοκίνητο, ξέρει πως οι μεταφορικές -σε αποσκευές- ανάγκες της είναι περιορισμένες.

Η όμορφη διαδρομή στην παραλιακή τα βράδια ή το ταξιδάκι στο Σούνιο ή σε οποιαδήποτε άλλο παραθαλάσσιο μέρος, έχει αξία ανεκτίμητη όμως. Οι χρωματικές επιλογές εδώ είναι πιο συγκεκριμένες.

Τα χλιδάτα μοντέλα δεν επιλέγονται σε φαντεζί χρώματα. Θέλουν την αυστηρότητα του σκούρου. Στα πιο μικρά ή λαϊκά όμως η παλέτα του καλλιτέχνη περιέχει κάθε λογής χρωματισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Peugeot 206 CC όπου συνήθως το συναντάμε σε μπλε ελεκτρίκ, κυπαρισσί ή ακόμη και λαχανί.

Το μέγεθος κάνει τη διαφορά

Εδώ το θέμα αλλάζει. Δεν μιλάμε απαραίτητα για στυλ και φαντασία. Όχι πως δεν υπάρχουν αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, τα γνωστά σε όλους μας SUV, που δεν έχουν ξεχωριστή και μοντέρνα σχεδίαση.

Εδώ μιλάμε για το αναγνωρισμένο μέγεθος που τραβάει τα βλέμματα. Κάτι η λανθασμένη νοοτροπία ότι οι γυναίκες οδηγοί είναι η απειλή της ασφάλτου και παίρνουν με αυτό τον τρόπο την εκδίκησή τους, κάτι η δίψα της μεγαλομανίας, κάτι και η επίδειξη της οικονομικής κατάστασης, έχουν οδηγήσει πολλές γυναίκες στο να αγοράζουν τζιποειδή αυτοκίνητα.

Τώρα αν τα αγοράζουν οι γυναίκες ή είναι των συζύγων τους, είναι άλλο θέμα. Η αλήθεια είναι ότι ολοένα και περισσότερες σωφερίνες κάθονται πίσω από το τιμόνι μιας Porsche Cayenne, ενός Jeep Cherokee, ενός Kia Sorento ή μιας BMW X5.

Η αφ’ υψηλού οδήγηση σου δημιουργεί μια διαφορετική προσέγγιση των πραγμάτων. Είσαι από πάνω και όχι από κάτω. Μετράς βρε παιδί μου, πως να το κάνουμε δηλαδή; Αυτό βέβαια ισχύει πολύ περισσότερο για τους άντρες. Χρώματα και σχέδια σε αυτή την κατηγορία είναι κάπως περιορισμένα αφού το κύρος που προσθέτει ο όγκος και το μέγεθος επιβάλλουν, όπως και να έχει μια κάποια σοβαρότητα.

Συμπέρασμα

Από τη στιγμή που υπάρχουν άπειρες δυνατότητες επιλογής πλέον και οι εταιρείες έμαθαν να απευθύνονται και στο γυναικείο κοινό, η λέξη-κλειδί είναι μία. «Φινέτσα». Το ψάχνουν περισσότερο με τον παράγοντα γούστο, γι’ αυτό και όλα ξεκινούν από εκεί. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως τελειώνουν εκεί και μπορεί να προσπαθήσει ο οποιοσδήποτε να τους πουλήσει κανένα… κάρο που δεν «τραβάει».

Πηγή: http://www.auto24.gr/html/ent/410/ent.21410.asp

Σχόλια