THE LEGEND OF ZELDA : A LINK TO THE PAST

THE LEGEND OF ZELDA : A LINK TO THE PAST
Click this bar to view the full image.

Ανάπτυξη: Nintendo
Έκδοση: Nintendo
Κατηγορία: Action /Aventure
Ημ/νία κυκλοφορίας: 1991 (Ιαπωνία), 1992 (Βόρεια Αμερική / Ευρώπη)Σύστημα: Super Nintendo

Μετά από το «μέτριο» Zelda 2 και τις άσχημες κριτικές που δέχτηκε από τους fans του πρώτου Zelda, έχουμε το δικαίωμα να αναρωτηθούμε πως θα είναι το νέο Zelda. Θα είναι όπως το πρώτο με πανοραμική όψη και απέραντη ελευθερία του παίχτη? Ή θα είναι όπως το δεύτερο, που έχει περισσότερα στοιχεία από τις κατηγορίες RPG και action? Η απάντηση δεν άργησε να έρθει μέχρι το 1991 που το Zelda 3 κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία για την κονσόλα της Nintendo.Πως τελικά εξελίχθηκε το νέο Zelda? Ποιες είναι οι καινοτομίες του? Γιατί θεωρείται το καλύτερο της σειράς?Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα. Παρόλα αυτά αισθάνθηκα την ανάγκη να σας παρουσιάσω έναν από τους πιο αγαπημένους μου τίτλους.Το Triforce των θεών:Η ιστορία του A Link To The Past είναι για πρώτη φορά πληθωρική (αν και βασική), και περιλαμβάνει τον μύθο του Triforce (τρίαινα) και την ιστορίας της Hyrule. Για πρώτη φορά η ιστορία δεν αναφέρεται μόνο μέσα στο εγχειρίδιο αλλά και μέσα στο παιχνίδι και μάλιστα στην εισαγωγή του. Η ιστορία αναφέρεται ως εξής:
Click this bar to view the full image.

«Πριν από πολύ καιρό, στο όμορφο Βασίλειο της Hyrule που περιβάλλεται από βουνά και δάση, οι μύθοι μιλούν για μία παντοδύναμη εξουσία από χρυσό, η οποία βρίσκεται κρυμμένη σε μία μυστική τοποθεσία. Πολλοί ψάξανε να εισχωρήσουν σε αυτή την Γη αλλά κανένας δε γύρισε ποτέ. Μία μέρα μια διαβολική δύναμη εμφανίστηκε στη Χρυσή Γη.Αλλά ο Βασιλιάς διέταξε τους εφτά σοφούς να σφραγίσουν την πόρτα για την είσοδο σε αυτή την τοποθεσία.Αυτή η σφραγίδα όφειλε να μείνει για πάντα. Αλλά όταν τα γεγονότα αυτά έγιναν μύθοι, ένας μυστηριώδης μάγος που ονομάζεται Agahnim ήρθε στη Hyrule για να ανοίξει αυτή τη σφραγίδα. Και κατάφερε να Εξαφανίσει τον καλό Βασιλιά της. Χάρη στη μαγεία του κατάφερε να εξαφανίσει έναν-έναν τους εφτά σοφούς και η εκπλήρωση του πεπρωμένου της πριγκίπισσας είναι πολύ κοντά».Εδώ αρχίζετε την ιστορία. Ενώ κοιμάστε βλέπετε ένα όνειρο και μία φωνή να σας καλεί. Δεν είναι όμως όνειρο αλλά η πριγκίπισσα που σας καλεί για βοήθεια μέσω τηλεπάθειας.Επίσης, μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι η ιστορία είναι πιο ανεπτυγμένη από ότι στα προηγούμενα, με έναν μαγευτικό μύθο ο οποίος υιοθετείται σε όλα τα επόμενα Zelda. Έτσι θα ταξιδέψετε και θα εξερευνήσετε τον κόσμο της Hyrule και τον επονομαζόμενο χρυσό κόσμο ή Χρυσή Γη. Επειδή ένας κόσμος δεν ήταν αρκετός, έπρεπε να προστεθεί ένας δεύτερος που εξελίσσετε παράλληλα με τον πρώτο. Αν αλλάξετε κάτι μέσα στον ένα κόσμο, θα αλλάξει και στον άλλον. Δε θα ήθελα να δώσω περισσότερες λεπτομέρειες σε αυτό το σημείο για να μην αποκαλύψω κάτι μέσα από την ιστορία του παιχνιδιού.

Μια ασπίδα? Ένα σπαθί? Εμπρός μαρς!

Νάμαστε λοιπόν…. Πάμε να δούμε ποιο από τα δύο gameplay διάλεξε τελικά η Nintendo.Η αγαπημένη μας εταιρία άκουσε, τελικά, την κραυγή της καρδιάς των fans της σειράς και επέστρεψε στο πρώτο παιχνίδι με πανοραμική όψη, με καρδιές, με αινίγματα κτλ… αλλά δεν έμεινε εκεί (ευτυχώς). Βελτίωσε αυτά τα στοιχεία, τα αναβάθμισε έως ότου «αγγίξει» την τελειότητα.Εκτός αυτού, τις προσθήκες που θα βρείτε μέσα στο παιχνίδι θα δανειστούν και τα επόμενα της σειράς. Επομένως, μπορούμε να πούμε ότι το παιχνίδι θέτει τα ουσιαστικά θεμέλια των παιχνιδιών Zelda που ξέρουμε σήμερα. Το A Link To The Past είναι μία μεγάλη περιπέτεια και προδιαθέτει την αίσθηση της ελευθερίας όπως στο Legend of Zelda και εγκαταλείπει τελείως τα στοιχεία RPG που γνωρίσαμε στο The Adventure of Link.Άρα ξαναβρίσκουμε την έξοχη δυνατότητα της εξερεύνησης του Zelda 1. Βέβαια, όπως είπα νωρίτερα, αυτά έχουν βελτιωθεί κατά έναν πολύ μεγάλο βαθμό.
Click this bar to view the full image.

Οι πόλεις και οι κάτοικοι της έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στο Zelda 2 αλλά εδώ ο κάθε χαρακτήρας έχει την χαρακτηριστική ιστορία του. Ο καθένας διηγείται κάτι το διαφορετικό το οποίο είναι στοιχείο για να συνεχίσετε την έρευνα και να προχωρήσετε στο παιχνίδι. Εδώ, επομένως, θα πρέπει να μιλήσετε στο κάθε πρόσωπο που συναντάτε για να ξέρετε που πρέπει να πάτε σε περίπτωση που χαθείτε. Εάν όμως χαθείτε πραγματικά, δε θα πρέπει να ανησυχείτε γιατί με λίγες ρουπίες θα βρείτε σίγουρα το δρόμο.Βλέπουμε επίσης την εμφάνιση της μαγείας, η οποία απεικονίζεται με έναν μετρητή πάνω-αριστερά της οθόνης και μειώνεται χρησιμοποιώντας μαγικά αντικείμενα. Τα αντικείμενα που χρειάζονται μαγική ενέργεια μπορεί να είναι διάφορα σκήπτρα, ράβδοι, φανάρι κτλ…Συνεπώς, δε θα χαθείτε ποτέ πραγματικά μέσα στο A Link To The Past, έχοντας τη δυνατότητα να κινηθείτε σε οποιαδήποτε κατεύθυνση με απεριόριστη ελευθερία. Μπορείτε έτσι να περιφέρεστε στον χάρτη, να εξερευνήσετε, να βρίσκετε νέα περάσματα τα οποία ίσως σας δώσουν ένα αντικείμενο που θα το χρειαστείτε αργότερα.Μπουντρούμια για πάντα:Και, ναι , όπως υποσχέθηκα θα έχετε το δικαίωμα να πάρετε τη δόση σας από… μπουντρούμια. Αλλά αυτά εδώ τα μπουντρούμια δεν είναι τα ίδια με αυτά που γνωρίσαμε στο Legend of Zelda ή στο Adventures of Link. Οι καινοτομίες είναι πάντα πιστές στο ραντεβού, όπως σε κάθε νέο Zelda, αν και ο στόχος είναι κοινός: να βρείτε ένα κλειδί ή ένα αντικείμενο για να προχωρήσετε και έτσι να φτάσετε στο αφεντικό.Καταρχήν η δομή τους είναι πιο περίπλοκη. Δεν πρόκειται πλέον για ένα επίπεδο στυλ λαβυρίνθου αλλά έχουμε πολλά επίπεδα που τοποθετούνται το ένα πάνω στο άλλο στο ίδιο σημείο του χάρτη. Εάν είναι η πρώτη φορά που παίζετε το παιχνίδι θα δυσκολευτείτε αρκετά για να φτάσετε στο αφεντικό του κάθε μπουντρουμιού.
Click this bar to view the full image.
Έπειτα, θα πρέπει να βρείτε άλλες μεθόδους. Δεν υπάρχουν πλέον πολλά εμπόδια για να σπρώξετε όπως στο Zelda 1. Θα έχετε κουμπιά να ενεργοποιήσετε, εμπόδια που θα σας επιτρέψουν να περάσετε σε χώρους μη προς βάσιμους, αντικείμενα που θα πρέπει να ωθήσετε από τον έναν όροφο στον άλλο… Και όλα αυτά εξυπακούεται σε πολλούς ορόφους.Θα έχετε πάντα να ψάξετε για κλειδιά ώστε να ξεκλειδώσετε πόρτες. Μην ξεχνάμε όμως την εύρεση του μεγάλου κλειδιού (Boss Key) με το οποίο θα ξεκλειδώσετε το μεγάλο σεντούκι για να αποκτήσετε το κρυφό αντικείμενο του κάθε μπουντρουμιού. Επίσης, θα μπορέσετε να ξεκλειδώσετε και την πόρτα που πίσω της βρίσκετε το αφεντικό.Αν όμως αυτό σας ακούγετε εύκολο, μην ανησυχείτε. Σας περιμένουν κάποια εντυπωσιακά πλασματάκια τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσετε όπως σκελετοί, μέδουσες, μούμιες και πολλά άλλα που δε γνωρίζω τα ονόματά τους για να τα αναφέρω εδώ. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχάσω να αναφέρω τα αφεντικά που το ένα είναι πιο εντυπωσιακό από το άλλο. Θα αναγκαστείτε να ψάχνετε αρκετή ώρα μέχρι να βρείτε την Αχίλλειον φτέρνα του καθενός……Τα μπουντρούμια γίνονται επομένως πραγματικά περίπλοκα και μπροστά στα τερατόμορφα αφεντικά η ελπίδα για επιτυχία φαίνεται να λιγοστεύει.Αναζήτηση και ψάξιμο:Κάποια είδη αναζητήσεων μας έχουν ήδη παρουσιαστεί στα προηγούμενα Zelda, αλλά εδώ έχουμε μία πληθώρα αναζητήσεων που η μία θα σας φανεί πιο συναρπαστική από την άλλη.Έτσι, κάποιες από τις αναζητήσεις θα σας επιτρέψουν να βρείτε ένα ξίφος πιο ισχυρό, μία ασπίδα ανθεκτικότερη και μεγαλύτερη, μαγικά μενταγιόν κτλ… Επιπλέον θα συναντήσετε άτομα, τα οποία θα είναι οι οδηγοί σας και θα σας βοηθούν δείχνοντάς σας το δρόμο ή λέγοντάς σας σημαντικές πληροφορίες.
Click this bar to view the full image.
Οι καρδιές ξανακάνουν την εμφάνισή τους. Κερδίζετε μία καρδιά για κάθε αφεντικό που σκοτώνετε. Αλλά η μεγάλη καινοτομία είναι ο διαχωρισμός της κάθε καρδιάς σε τέσσερα κομμάτια και όπως καλά καταλάβατε θα πρέπει να βρείτε τέσσερις για να συμπληρωθεί και να προστεθεί μία ολόκληρα καρδιά στην ενέργειά σας. Αυτού του είδους η αναζήτηση μεγαλώνει αρκετά το παιχνίδι και το κάνει πιο διασκεδαστικό.Γραφικά για oscar και… μουσική μαέστρου:Η αλλαγή από το NES στο SNES έδωσε τη δυνατότητα στους δημιουργούς να μας προσφέρουν γραφικά ζωντανότερα. Οι εικόνες είναι πιο τελειοποιημένες, περισσότερο ποικιλόχρωμες, καθαρότερες, εν ολίγοις, αντάξιες του 16 bit συστήματος της Nintendo. Εκείνη την εποχή ελάχιστα παιχνίδια προσέφεραν γραφικά τέτοιου επιπέδου: η σκιά των δέντρων, η ομίχλη στο χαμένο δάσος, εφέ διατάραξης της επιφάνειας της θάλασσας (όπως στο water place) και άλλα…Έχουμε βέβαια το δικαίωμα μιας μικρής επίδειξης του πρωτοποριακού mode 7 του SNES: κατά τη διάρκεια εμφάνισης του χάρτη. Αυτά τα εφέ 3D είναι απλά εντυπωσιακά και δείχνουν το μεγαλείο του παιχνιδιού για την εποχή.
Click this bar to view the full image.
Όσον αφορά τη μουσική, μετά το adventure of link, τα ινία ξαναπηγαίνουν στον Koji Kondo και είμαστε ευχαριστημένοι για αυτό. Ξαναβρίσκουμε τις μουσικές του πρώτου Zelda αλλά βρίσκουμε κυρίως μουσικές που έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση εδώ. Ο Koji Kondo έχει την τέχνη του συνθέτη για απλή μουσική αλλά ταυτόχρονα επική. Όλοι οι ήχοι είναι αξέχαστοι, εφόσον έχουν χρησιμοποιηθεί και στα επόμενα της σειράς αλλά με ελάχιστες παραλλαγές. Η μουσική της Hyrule, του kakarico village κάνουν την εμφάνισή τους εδώ.

Λίγα λόγια για το παιχνίδι:Το παιχνίδι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το 1991 με την ονομασία the Legend of Zelda : The Triforce of The Gods (kamigami no triforce στα ιαπωνικά). Αλλά στις εκδόσεις της Αμερικής και της Ευρώπης χρησιμοποιήθηκε ο τίτλος A Link To The Past. Όμως δεν είναι και η μοναδική διαφορά. Ότι είχε σχέση με τη θρησκεία άλλαξε ή τροποποιήθηκε. Όπως ο Agahnim που στην αρχική έκδοση δεν ήταν μάγος αλλά ιερέας, ή κάποια ιερογλυφικά που αρχικά ήταν κάποιοι συμβολισμοί θρησκευτικής σημασίας. Ακόμη μία διαφορά είναι στην εισαγωγή του παιχνιδιού που βλέπουμε το triforce, το σπαθί ,την ασπίδα, στην αρχική έκδοση δεν υπάρχει το κάστρο της Hyrule αλλά μία μαύρη οθόνη. Μία καινοτομία του παιχνιδιού είναι, επίσης, η χρήση cartridge μεγαλύτερης μνήμης. Τα παιχνίδια της εποχής είχαν όλα μνήμη 512 KB ενώ το Zelda χρησιμοποίησε για πρώτη φορά μνήμη 1 MB. Αυτή η αναβάθμιση έδωσε τη δυνατότητα στους δημιουργούς να φτιάξουν έναν κόσμο πραγματικά τεράστιο αλλά και μπουντρούμια το ίδιο μεγάλα, εφόσον το μικρότερο είχε δύο επίπεδα το λιγότερο. Παρόλα αυτά οι δημιουργοί έχουν κάνει και οικονομία στη μνήμη δημιουργώντας δύο κόσμους με ελάχιστες διαφορές.
Click this bar to view the full image.
Το παιχνίδι επανακυκλοφόρησε το 2003 στο GameBoy Advance, με την προσθήκη των ήχων του Link από τα παιχνίδια του Nintendo 64 και ενός ακόμα παιχνιδιού με την ονομασία Four Swords. Το παιχνίδι παρέμεινε το ίδιο εκτός ελαχίστων διαφορών. Όπως είπα η φωνή του Link, τα ονόματα των μπουντρουμιών, τα αντικείμενα που εμφανίζονται στα δεξιά της οθόνης και άλλες έξυπνες μικροδιαφορές που δεν κάνουν το παιχνίδι διαφορετικό. Σημαντική, όμως, διαφορά είναι η προσθήκη ενός ακόμα μπουντρουμιού στο εσωτερικό της πυραμίδας. Για να καταφέρετε να μπείτε θα πρέπει να τερματίσετε το παιχνίδι αυτό αλλά και το Four Swords που χρειάζεται επιλογή multiplayer. Δεν κατάφερα ποτέ να βρω δεύτερο άτομο και έχω μείνει με την απορία. Όποιος έχει μπει ας μας περιγράψει, χωρίς να δώσει πολλές πληροφορίες, πως είναι στο εσωτερικό.Συμπερασματικά: Θεωρήθηκε από αρκετούς ως το κορυφαίο 2D Zelda. Άλλοι, όπως εγώ, το θεωρούν το καλύτερο Zelda και όχι άδικα. Το Legend of Zelda : A Link to The Past είναι πραγματικά η βάση των σημερινών Zelda. Όλα θα δανειστούν το μύθο της Hyrule (εκτός Majora’s mask, link’s awakening). Αλλά ο μύθος δεν είναι το μόνο δανεικό στοιχείο. Αντικείμενα όπως το Master Sword, ο γάντζος, τα γάντια, το τόξο, η αλλαγή ενδυμασίας ή ακόμα και τα μπουκάλια κάνουν την εμφάνισή τους σε όλα τα επόμενα της σειράς. Η μουσική όπως είπα πρωτύτερα και ειδικά στο Ocarina of Time. Κλείνοντας, το a link to the past δεν είναι απλά ένα παιχνίδι, είναι ένας πραγματικός μύθος στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, ένα μνημείο για το οποίο ο καθένας οφείλει να δοκιμάσει έστω και μία φορά.
Click this bar to view the full image.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μεγάλη αγάπη αυτό το παιχνίδι!