Το μουσικό θέατρο στα άκρα στο Μέγαρο Μουσικής

Δύο έργα του βρετανού σερ Πίτερ Μάξγουελ Ντέιβις, τις «Εικόνες του Βεσάλιου» και την «Μις Ντόνιθορν»  παρουσιάζει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 11 και 12 Φεβρουαρίου  γιορτάζοντας τα εφετινά 80χρονα του συνθέτη.
Το μουσικό θέατρο του Πίτερ Μάξγουελ Ντέιβις έρχεται από την οργιώδη δεκαετία του '60 και είναι μια τολμηρή πρόκληση στον συντηρητισμό της αγγλικής μουσικής σκηνής της εποχής, ένα πρωτοποριακό θέατρο σε παταγώδη και αναιδή τόνο. Προτείνει στον θεατή να περιμένει τα πάντα, θαρραλέος κι έτοιμος να βουτήξει στα βαθιά, να το κοιτάξει με την ένταση και την έξαρση που του αναλογεί. Εν προκειμένω, ο συνδυασμός των δύο έργων σε μια παράσταση αποτελεί «όχημα» για το μουσικό σύνολο Ergon να δει με φρέσκια ματιά την σχέση του με την σύγχρονη μουσική ενώ ο Κωνσταντίνος Ρήγος που υπογράφει την χορογραφία-σκηνοθεσία υπόσχεται ένα θέαμα αιφνιδιαστικό.
Οι «Εικόνες του Βεσάλιου», μουσικό έργο για χορευτή, σόλο τσέλο κι ενόργανο σύνολο- από τα πιο σημαντικά έργα μουσικού θεάτρου μικρής κλίμακας, αποτελούνται από 14 μέρη τα οποία συνδέονται νοηματικά μεταξύ τους κι αναφέρονται στις 14 στάσεις του Σταυρού. Ο χορευτής (Τάσος Καραχάλιος) αναπαριστά τις Στάσεις του ρωμαιοκαθολικού τυπικού και ταυτόχρονα αναφέρεται στις στάσεις των σωμάτων στις ανατομικές ξυλογραφίες οι οποίες κοσμούσαν την πραγματεία του Φλαμανδού, Ανδρέα Βεσάλιου, «Περί κατασκευής του ανθρώπινου σώματος» (Βασιλεία 1543). Η μουσική ταξιδεύει και προς άλλες κατευθύνσεις, έτσι ώστε να δημιουργείται ένας λαβύρινθος μουσικών σχολιασμών. Στο κέντρο αυτού του μουσικού λαβύρινθου, μέσα από ένα μανιακό φοξτροτ, ο χορευτής ανασταίνεται στο τέλος ως Αντίχριστος.


Η Μις Ντόνιθορν (έργο γραμμένο το 1974), ευγενής με καταγωγή αυστραλιανή, ενέπνευσε στον Ντίκενς την Μις Χάβισαμ στις «Μεγάλες Προσδοκίες». Είναι μια γυναίκα η οποία επέλεξε να ζήσει ως ερημίτισσα, αφού ο μνηστήρας της την παράτησε λίγο πριν από την γαμήλια τελετή. Το έργο του Ντέιβις (τον ρόλο ερμηνεύει η σοπράνο Αρτεμις Μπόγρη) την παρουσιάζει σε όλο της το δράμα ανάμεσα στ΄απομεινάρια της γαμήλιας τούρτας που είναι διακοσμημένη με μουσικούς. Η προδομένη νύφη, μνημείο ερωτικής προσήλωσης, τραγουδάει οκτώ τραγούδια σε μια δυναμική, άγρια ερμηνεία προσπαθώντας απεγνωσμένα να κρατήσει την ερωτική ανάμνηση του άνδρα που δεν θα επιστρέψει ποτέ...

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=565271

Σχόλια