Μπραντ Πιτ: «Εχω θέματα με τη θρησκεία»


Ο Μπραντ Πιτ μπήκε στην αίθουσα των συνεντεύξεων Τύπου επιβλητικός και ορεξάτος μοιράζοντας γλυκά χαμόγελα και φιλιά (αργότερα και αυτόγραφα) σε όσους το ζητούσαν. Οπως ειπώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 16 Μαίου στην αίθουσα συνεντεύξεων τύπου του φεστιβάλ των Κανών είναι ένας από τους «2- 3 μεγαλύτερους σταρ στον κόσμο» αλλά είναι επίσης και ένας πολύ ευαίσθητος ηθοποιός που προτιμά να επιβάλλει την παρουσία του μέσα από ταινίες όπως «Η απίστευτη ιστορία του Μπεντζαμιν Μπάτον» και εφέτος «Το τρένο της ζωής» του Τέρενς Μάλικ που προβλήθηκε εντός διαγωνισμού, απόντος του σκηνοθέτη του.

«Μην εξαιρείτε τις “Επικίνδυνες αποστολές”' - δεν είμαι και τόσο ψηλομύτης» είπε χαμογελώντας ο Πιτ. «Μου αρέσει ο ποιοτικός κινηματογράφος αλλά δεν λέω όχι και στα εμπορικά πράγματα. Απλώς από μικρό παιδί, αναζητούσα πάντα το διαφορετικό, μου άρεσε να κάνω πράγματα πέραν των συνηθισμένων.» Και αν μη τι άλλο, με δεδομένο τον αμερικανικό κινηματογράφο που ξέρουμε, το «Δέντρο της ζωής», είναι κάθε άλλο παρά… συνηθισμένος αμερικανικός κινηματογράφος.

Φυτά, δέντρα, ποτάμια, καταρράκτες, καταπράσινα λιβάδια, ζώα, αστέρια, ψάρια, βουνά, η έρημος, τα βράχια, η πόλη, ο γαλαξίας, βρίσκουν την θέση τους στην φιλοσοφική και σχεδόν βιβλική αυτή ταινία, της οποίας ο πυρήνας είναι μια πενταμελής οικογένεια στο αμερικανικό ύπαιθρο της δεκαετίας του ‘50.

Η γέννηση, ο θάνατος, η δύναμη του Θεού, η αγάπη, η πειθαρχία, η ματαιοδοξία και γενικότερα η θέση του ανθρώπου στο σύμπαν περιγράφονται μέσα από υποβλητικές εικόνες σε μια ταινία της οποίας ο τίτλος, «Το δέντρο της ζωής», της ταιριάζει γάντι. Φυσικά με την σφραγίδα του Τέρενς Μάλικ, του γκουρού της αμερικανικής διανόησης ο οποίος σπανίως γυρίζει ταινίες αλλά όποτε το κάνει, δημιουργεί γεγονότα: «Badlands», «Ημέρες παραδείσου», «Η λεπτή κόκκινη γραμμή».

Αν και απών από την χθεσινή παρουσίαση της ταινίας, ο Τέρενς Μάλικ ήταν η ψυχή της καθώς οι περισσότερες ερωτήσεις αφορούσαν αυτόν και τον τρόπο που δουλεύει. Μιλώντας για τον Μάλικ ο Μπραντ Πιτ ήταν σαν να μιλούσε για τον Θεό του Κινηματογράφου, έναν γνήσιο διανοούμενο αλλά συγχρόνως έναν πολύ απλό άνθρωπο, στον οποίο «αρέσει να αρπάζεται από το τυχαίο, αντί να δουλεύει μέσα στον πλήρη προγραμματισμό. Ο Τέρενς Μάλικ εργάζεται σαν να κρατά δίχτυ που μαζεύει πεταλούδες» είπε ο Πιτ που είναι επίσης παραγωγός στο «Δέντρο της ζωής».

Απών όμως ήταν και ο Σον Πεν που συμπρωταγωνιστεί στην ταινία. Οπως ειπώθηκε ο Πεν βρίσκεται αυτή την εποχή στην Αϊτή βοηθώντας στην ανασυγκρότηση της χώρας. Ενδεχομένως ο Πεν θα περάσει από το φεστιβάλ αργότερα.
Ο Μπραντ Πιτ μεγάλωσε σε χριστιανικό περιβάλλον αλλά όπως ο ίδιος είπε έχει πολλά άλυτα θέματα με την θρησκεία.

«Μεγάλωσα πιστεύοντας ότι ο Θεός έχει όλες τις απαντήσεις αλλά σήμερα δεν είμαι και τόσο βέβαιος. Προτιμότερο να μην μπούμε σε αυτήν συζήτηση, έχω πολλά αναπάντητα ερωτήματα και δεν είναι της ώρας».

Ανέφερε πάντως ότι οι θεολογικές συζητήσεις- διαμάχες του με τον Τέρενς Μάλικ κατά την διάρκεια των γυρισμάτωντου «Δέντρου της ζωής» ήταν πολλές αν και δεν θα έλεγε ότι ο Μάλικ είναι «μια εκδοχή χριστιανισμού όσο ένας γνήσια πνευματικός άνθρωπος.» Ερωτώμενος για τον ρόλο του αυστηρού πατέρα που υποδύεται στο «Δέντρο της ζωής», ο Πιτ αρχικώς αστειεύθηκε λέγοντας ότι ως πατέρας κτυπά τα παιδιά του και δεν τα ταίζει.

Η αλήθεια όμως βρίσκεται στην ακριβώς απέναντι όχθη, Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι ένιωθε άβολα στον ρόλο ενώ η συμπρωταγωνίστριά του, η Τζέσικα Τσαστέιν που καθόταν δίπλα του το μεσημέρι της Δευτέρας, σε προηγούμενη συνέντευξή της στο «ΒΗΜΑ» είχε πει ότι ο Πιτ ένιωθε πολύ άσχημα παίζοντας τον αυστηρό πατέρα επειδή στην πραγματικότητα είναι το ακριβώς αντίθετό του.

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=400932&h1=true

Σχόλια