Ο θάνατος, η νοσταλγία και το μέλλον των Adventure PC Games


Ποιος μπορεί να ξεχάσει τις ατέλειωτες ώρες παίζοντας το Gabriel Knight. Την κάθε πρόταση που έχει γράψει στο Leisure Suit Larry 1 (knock knock) ή το γέλιο που έριξε με το μαύρο χιούμορ του Grim Fandango και του Discworld Noir; Εγώ δεν μπορώ και όσο γράφω μου έρχονται συνέχεια εικόνες και πρόσωπα, το λογότυπο της Sierra ή η midi μουσικούλα της Lucas Arts. Ο George Stobbart και η Nico1 στα στενά του Παρισιού, η April Ryan και πολλά χρόνια μετά η Zoe Castillo2 σε μια σειρά παιχνιδιών με επικά σενάρια ικανά να σε απομονώσουν μέρες από την πραγματικότητα.

Αξέχαστες οι ατάκες μεταξύ του χάρου και του Manny Calavera…

Τι απόγιναν όλα αυτά; Τα adventure games είναι παρελθόν. Η βιομηχανία τα θεωρεί “dead genre” καθώς πλέον δεν πουλάνε μαζικά και όπως όλοι ξέρουν ότι δεν πουλάει… πέταμα. Το είδος έχει μείνει σε underground παραγωγή πλέον και ενώ βγαίνουν αρκετά adventure κάθε μήνα, είναι τα περισσότερα μέτρια εώς αισχρά. Αλλά χωρίς budget τι να κάνεις;
“τα video games είναι μια τεράστια βιομηχανία που μεγαλώνει και εκπαιδεύει πλέον τα παιδιά του δυτικού πολιτισμού”

Γιατί πέθαναν; Ποιος φταίει; Οι gamers βέβαια γιατί θα προτιμήσουν να αγοράσουν το Sims ή το Grand Theft Auto από ένα adventure. Μέσα σε όλη την καθημερινή τρέλα ποιος θα κάτσει να λύνει γρίφους; Προσωπικά παίζω μόνο adventure games και από μικρό παιδί έχω ειδική τελετουργία όταν το κάνω. Φροντίζω να ξεκινάω ένα adventure όταν έχω χρόνο και είμαι χαλαρός ώστε να το απολαύσω μέχρι τον τελευταίο διάλογο. Στην πραγματικότητα ένα adventure game είναι σαν μια ταινία όπου συμμετέχεις και διαρκεί μέρες.

Η Arcadia, την είχα ερωτευτεί σε αντίθεση με τη Stark

Οι τελευταίες κατά την γνώμη μου προσπάθειες έγιναν φέτος όπου κυκλοφόρησαν δύο ιστορικοί τίτλοι. To Broken Sword 4 και το Dreamfall το οποίο είναι η συνέχεια του Longest Journey. Τα αποτελέσματα δεν έδωσαν πολλές ελπίδες. Κανένα από τα δύο δεν έγινε hit και αυτό είναι μεγάλη απώλεια γιατί τα μικρά παιδιά δεν θα μάθουν ποτέ τι σημαίνει καλό adventure.

Θα μου πείτε εδώ έχουμε άλλα προβλήματα τα adventure μας μαράνανε; Και θα απαντήσω ναι. Γιατί τα video games είναι μια τεράστια βιομηχανία που μεγαλώνει και εκπαιδεύει πλέον τα παιδιά του δυτικού πολιτισμού. Οπότε το παιδί σου τι θα ήθελες να διαβάζει; Oscar Wilde ή 4 τροχούς; Έτσι είναι και με τα παιχνίδια. Θα προτιμήσει το World of Warcraft από το Legend of Kyrandia.

Ποιο είναι το μέλλον των adventure games;
Μήπως ο θάνατος της Zoe υποδηλώνει τον θάνατο των Adventure Games;

Έγινε και συνεχίζεται να γίνεται μια προσπάθεια για να γίνουν πιο ελκυστικά τα adventure games. Ο όρος interactive movie χρησιμοποιήθηκε για το Dreamfall: The Longest Journey 2 αλλά και για το Indigo Prophecy. Στην ουσία είναι σαν ταινίες όπου παίρνεις μέρος και εσύ. Παρόλα αυτά κανένα από τα δύο δεν έκανε το μπαμ που χρειαζόταν για να μαζέψουν εντυπώσεις και πόντους. Το μέλλον λοιπόν δείχνει δράση και τα παραδοσιακά adventure με του διαλόγους και τους γρίφους θα πρέπει να τα κρατήσουμε σαν μια παλιά ανάμνηση.

Και επειδή όποιος είναι παλιός καλός “adventurας” σαν και μένα θα του έχει χαλάσει η διάθεση θα δώσω και μια ανάσα λέγοντας για όσους δεν το ξέρουν ήδη ότι ετοιμάζεται από ελληνικής πλευράς ένα πολλά υποσχόμενο adventure με όνομα theseis για το οποίο έχω μιλήσει στο προσωπικό μου blog αν σας ενδιαφέρει να μάθετε περισσότερα.
Ίσως γι αυτό να θέλω να πάω τόσο στο Παρίσι

Για όσους θέλουν να συνεχίσουν την περιπέτεια τους προτείνω για την ενημέρωση τους γύρω από τον χώρο το ιστορικό GameBoomers, το καλοσχεδιασμένο Adventure Gamers και το JustAdventure. Επίσης είχα ξεκινήσει μια σειρά άρθρων με πιο προσωπικό ύφος για παλιά παιχνίδια με έμφαση στα adventure για όσους θέλουν να μοιραστούν την νοσταλγία τους.

Update: Βρέθηκε και ελληνικό site για adventures και μάλιστα ίσως καλύτερο και από τα ξένα :).

Και πάνω στο θέμα τώρα θα ήθελα να ακούσω τα Top 5 αγαπημένα σας Adventure Games. Ξεκινάω με τα δικά μου:

1. Grim Fandango
2. Broken Sword: The Shadow of the Templars
3. Space Quest IV: Roger Wilco and the Time Rippers
4. The Longest Journey
5. Quest for Glory I

Πηγές και παραπομπές:
Sales for 2001 as Compiled by PC Data
Sales for 2003 as Compiled by PC Data
Taking flight with White Birds
Bring Out Your Dead!
The long-term appeal of adventure genre video games
Where have all the good Adventure Games gone?

1. Οι ήρωες του Broken Sword… που τελικά αποφάσισαν να μην γίνουν ζευγάρι [↩]
2. H πρώτη ηρωίδα του Longest Journey και η δεύτερη του Longest Journey 2 [↩]

Σχόλια

Ο χρήστης BushidoCougar είπε…
Αναπολώ μερικές φορές το συναίσθημα... Το συναίσθημα που σου δημιουργούσαν αυτά τα παιχνίδια...

Προσωπικά έγινα "gamer" και μεγάλωσα με αυτά τα παιχνίδια, κι όμως δεν παίζω πλέον Adventure games. Δεν με γεμίζουν, κανένα τους δεν με γεμίζει. Νοιώθω ότι με βάζουν σε ένα κόσμο που οι επιτρεπόμενες κινήσεις μου, είναι οι κινήσεις που θα με οδηγήσουν απλώς στο τέλος του παιχνιδιού μέσω φαντασμαγορικών βίντεο και καθόλου storyline και gameplay. Δεν με εντυπωσιάζουν τα τρομερά γραφικά τους, ούτε αν τα μαλλιά των ηθοποιών φαίνονται ζωντανά. Για μένα adventure = story, εφόσον αυτό πήγε περίπατο, όλα τ' άλλα δεν έχουν και τόσο σημασία.

Μπορείς να μου δώσεις το συναίσθημα του Phantasmagoria; Το απίστευτο γέλιο του sex-machine Larry; Την αγωνία του Gabriel Knight και του king's quest; Το χιούμορ του Monkey Island και του Sam & Max;

TOP 5:
Phantasmagoria
Monkey Island 2
Gabriel Knight: Sins of the Fathers
Indiana Jones and The Fate of Atlantis
Sam & Max Hit the Road
Ο χρήστης Τὰ εἰς ἑαυτὸν είπε…
Σε νοιώθω... Τα παιχνίδια πλέον είναι εμπορικά προιόντα κι όχι έργα τέχνης... Όπως όλα τα πράγματα γύρω μας... Πιστεύω πως πλέον τα βιντεοπαιχνίδια ακολουθούν το δρόμο του κινηματογράφου: πολλές παραγωγές, μα μόνον ελάχιστες που αξίζουν τον κόπο...

Αυτός που αγοράζει καθορίζει πλέον και τι φτιάχνεται... Γι' αυτό και πουλάνε κάθε λογής ηλιθιότητα...