Resident Evil HD Remaster



Ήταν  Μάρτιος του 2002. Πήγαινα λύκειο και όπως πάντα έπαιζα βιντεοπαιχνίδια σαν τρελός. Όντας «άρρωστος» με το χώρο και μη έχοντας σοβαρή πρόσβαση στο διαδίκτυο, η όλη μου ενημέρωση γύρω από τη βιομηχανία ήταν μέσω περιοδικών, ελληνικών και ξένων. Εκείνη την περίοδο ήταν να κυκλοφορήσει στο ολόφρεσκο και φορμαρισμένο τότε GameCube, το remake του Resident Evil, ενός τίτλου που έπαιξα στο Sega Saturn πριν χρόνια. Τα διθυραμβικά σχόλια του ειδικού Τύπου για το επερχόμενο «REmake» -όπως ήταν η συντομογραφία του τίτλου- δημιούργησαν για εμένα τέτοιο hype που λίγες φορές έχω βιώσει στη ζωή μου. Στην επαρχία, όπου και μεγάλωσα, δεν υπήρχαν καταστήματα που θα μπορούσαν να φέρουν ένα παιχνίδι άμεσα, οπότε υποχρεωνόμασταν να παραγγέλνουμε από μεγάλα καταστήματα της πρωτεύουσας και να περιμένουμε από λίγες έως και αρκετές ημέρες μέχρι να φτάσει ένα στα χέρια μας. Το ίδιο είχε γίνει και με το Resident Evil του GameCube. Μία ολόκληρη παρέα, περίπου πέντε ατόμων, είχαμε βάλει παραγγελία από γνωστό κατάστημα των Αθηνών και περιμέναμε. Προσωπικά περίμενα τόσο που το έβλεπα και στον ύπνο μου, δηλαδή έβλεπα το κινητό μου να χτυπάει και να είναι η κοπέλα από την κούριερ η οποία θα πετάξει την πολυπόθητη ατάκα «Σάκη, έχεις δέμα».
Ήταν Μάρτιος, λοιπόν, και με το σχολείο είχαμε πάει εκδρομή ή περίπατο όπως το έλεγαν οι καθηγητές. Ήταν όμως όντως περίπατος μιας και μεταφερθήκαμε σε διπλανό χωριό που είχε κάτι όμορφα γηπεδάκια. Ήταν η «ημέρα μηδέν», δηλαδή η μέρα που περίμενα τα πέντε Resident Evil να καταφθάσουν στην περιοχή μου. Δε θυμάμαι τίποτα από την εκδρομή, αλλά θυμάμαι πολύ καλά την οθόνη του παλιού μου Sony Ericsson να μένει εκνευριστικά ατάραχη για ώρες. Περνούσαν τα λεπτά, χανόντουσαν και οι ελπίδες ότι εκείνο το βράδυ θα παίζω Resident Evil και θα πρέπει να περιμένω ακόμη μία μέρα. «Θεία δικαιοσύνη» φώναζα από μέσα μου «σήμερα είναι μία ωραία μέρα. Κάντην λιγάκι καλύτερη». Λίγο πριν έρθει το τελειωτικό χτύπημα της ώρας, η οποία δε θα επέτρεπε άλλο τα δέματα να έχουν φτάσει από Αθήνα, το παράξενα ήσυχο κινητό μου, δονήθηκε. Ο αριθμός της κούριερ εμφανίστηκε στην οθόνη του και θυμάμαι να πατάω το «Yes» πλήκτρο με τόση δύναμη που παίζει να άγγιξε την μπαταρία της συσκευής. Και ναι, ακούστηκε το πολυπόθητο «Σάκη έχεις δέμα». Τα υπόλοιπα ήταν απλά εφιαλτικά. Δε θυμάμαι έναν δρόμο ενός μόλις χιλιομέτρου να μοιάζει τόσο μακρύς και ατελείωτος. Και είχα ορκιστεί στον εαυτό μου πως το παιχνίδι θα το παίξω μόνο βράδυ, για να κρατήσει περισσότερο, για να το απολαύσω όπως πρέπει. Και έτσι έγινε. Για τα επόμενα βράδια έζησα μερικές από τις ομορφότερες νύχτες τρόμου που έχω βιώσει.
Μπορεί τα παραπάνω να μην αρμόζουν σε ένα review, αλλά επειδή πρόκειται για ιδιαίτερη στιγμή της gaming ζωής μου ένιωσα την ανάγκη να τα μοιραστώ μαζί σας. Ας μπω, όμως, στο ψητό. Η Capcom, η οποία τελευταία εμφανίζεται μόνο για επανακυκλοφορίες HD remakes και όχι για κάποιον ουσιαστικότερο λόγο, αποφάσισε πως οι gamers του 2015 θα πρέπει να παίξουν το Resident Evil remake του GameCube. Έκανε κάποιες οπτικές βελτιώσεις στον τίτλο και τον δίνει αυτές τις ημέρες στη δημοσιότητα. Καταρχάς να αναφέρω πως δεν πρόκειται να μπω στη διαδικασία να ασκήσω κριτική σε ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν 13 σχεδόν χρόνια ή αν πάρουμε το original ακόμη περισσότερα. Το μόνο που θα πω είναι πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών και πως ο κάθε ακομπλεξάριστος gamer του σήμερα που δεν έχει ασχοληθεί μαζί του, θα πρέπει να το κάνει άμεσα.
Πάμε τώρα να δούμε την HD Remaster επανακυκλοφορία του remake του Resident Evil –ναι, τέτοιες περίεργες καταστάσεις ζούμε. Καταρχάς, να ξεκαθαρίσω πως δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές στο παιχνίδι αυτό καθαυτό, οπότε όσοι έχετε ασχοληθεί με την έκδοση του GameCube δε θα βρείτε τίποτα ενδιαφέρον, πέραν της «βελτίωσης» στον τεχνικό τομέα. Και βάζω σε εισαγωγικά τη λέξη βελτίωση διότι η HD έκδοση, προσωπικά με απογοήτευσε οικτρά. Θα ξεκινήσω από τα θετικά. Δοκίμασα την PC έκδοση η οποία τρέχει σε 1080p, στα 60fps και απροβλημάτιστα. Υποστηρίζεται πλήρως controller το οποίο θεωρώ απαραίτητο διότι ο συνδυασμός keyboard & mouse είναι εφιαλτικός για τα tank controls των τότε survival horror. Επιπροσθέτως, δίνεται η επιλογή widescreen απεικόνισης, κατά την οποία έξυπνα οι προγραμματιστές έκαναν το εξής: δίχως να χρειαστεί να κάνουν stretch τίποτα, απλά κόβουν από το πάνω και κάτω μέρος λίγη εικόνα, η οποία φανερώνεται μόνο αν χρειαστεί, δηλαδή αν ο Chris ή Jill βαδίσουν προς εκείνη την κατεύθυνση. Επίσης, βρήκα αισθητά βελτιωμένο τον ήχο και μάλιστα με υποστήριξη πολυκάναλου 5.1.
Από εκεί και πέρα ξεκινάει ο εφιάλτης αυτών που θυμούνται τα REmake ως ένα από τα ομορφότερα παιχνίδια που έπαιξαν ποτέ. Η Capcom έκανε ένα τραγικό λάθος. Βελτίωσε σε βαθμό μη αναμενόμενο τα μοντέλα των χαρακτήρων, τα οποία είναι λεπτομερέστατα και κρυστάλλινα, ενώ δεν κατάφερε να κάνει κάτι αντίστοιχο στα backgrounds. Στην πραγματικότητα ξέχασε πως τα backgrounds δεν ήταν πραγματικά γραφικά, αλλά sprite videos, τα οποία εκτός από το να τα κάνει λιγάκι πιο καθαρά, δε μπορεί να βελτιώσει περισσότερο την ανάλυση.
Το αποτέλεσμα είναι οι χαρακτήρες να μοιάζουν σαν μύγα μέσα στο γάλα και η συνολική εικόνα να έχει πολύ άσχημες αντιθέσεις, σε βαθμό που πραγματικά γίνεται ενοχλητικό. Ίσως ένα grain φίλτρο ή κάποια θολούρα να βελτίωνε κάπως το σύνολο, αλλά πραγματικά αυτό που αντίκρισα ήταν το λιγότερο άσχημο. Περίμενα ωστόσο και άλλου είδους βελτιώσεις σε μία επανακυκλοφορία του 2015, όπως βελτιωμένους φωτισμούς, particle effects κλπ, ωστόσο δεν είδα κάτι που να με εντυπωσιάσει. Μέχρι και τα μενού, τα loading screens με τις πόρτες και οι γραμματοσειρές ήταν χαμηλής ανάλυσης, κάτι που δηλώνει προχειρότητα από την Capcom.

Για να μου φύγει κάθε αμφιβολία για το άσχημο θέαμα του HD remake, συνέδεσα το GameCube και έπαιξα ξανά το θρυλικό παιχνίδι. Με μισές αναλύσεις, μισά frames και «αναλογικό» σήμα, διαπίστωσα έκπληκτος πως η έκδοση του GameCube, είναι φανερά «ομορφότερη» από την κρυστάλλινη και «βελτιωμένη» έκδοση του PC. Ακόμη και τα χρώματα, μου φάνηκαν πιο ζεστά και γενικότερο το σύνολο μοιάζει περισσότερο μεστό και συμπαγές.
Συνοψίζοντας...

Δύο είναι τα πιθανά σενάρια, λοιπόν. Είτε το παιχνίδι αυτό, λόγω της ιδιαίτερης τεχνικής απεικόνισης, δε μπορεί να «ντυθεί» με τα δεδομένα του σήμερα, είτε η Capcom παρέδωσε μία ακόμη προχειροδουλειά όσον αφορά επανακυκλοφορία μεγάλου τίτλου του παρελθόντος, του οποίου το όνομα και θέση της στα βιβλία της ιστορίας εκμεταλλεύεται. Προσωπικά, προτιμώ να ασχοληθώ ξανά με την έκδοση του GameCube ή την έκδοση του Wii, παρά με την HD εκδοχή του στο PC. Την παρτίδα την σώζουν τα €19.99 που ζητάει για την έκδοση του PC, μία τιμή που νομίζω πως είναι λογική. Αν θα το πρότεινα σε κάποιους, σίγουρα θα ήταν σε αυτούς που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με την παιχνιδάρα –επιτρέψτε μου την λαϊκή έκφραση- που άλλαξε πολλά δεδομένα πίσω στο 1996. Οι υπόλοιποι, κατεβάστε τα GameCube από το πατάρι…

http://unboxholics.com/game-reviews/resident-evil-hd-remaster-review

Σχόλια