Συνέντευξη με την εικαστικό Θάλεια Βασιλείου

Ποια είναι η αγαπημένη σου περίοδος στην ιστορία της Τέχνης και γιατί;
Αν έπρεπε να επιλέξω την αγαπημένη μου περίοδο στην Ιστορία της Τέχνης, θα έλεγα αυτή που διανύουμε σήμερα. Αυτή τη στιγμή, ο κόσμος της Τέχνης αποτελείται από το συνδυασμό όλων των προηγούμενων περιόδων. Είναι τρομερά ενδιαφέρουσα αυτή η ταυτόχρονη συνύπαρξη, αλλά και το πόσο εύκολη είναι η πρόσβασή μας σε αυτά τα έργα με τη βοήθεια του διαδικτύου.

Αγαπημένος καλλιτέχνης που θαυμάζεις;
Στη ζωή μου αρέσει η αντίθεση και η πολυμορφικότητα και αυτό αντικατοπτρίζεται και στις καλλιτεχνικές μου επιλογές. Τί εννοώ: το ίδιο θα θαυμάσω για παράδειγμα ένα έργο του Hokusai, τις ζωγραφιές των σπηλαίων Λασκώ, μια φωτογραφία του Masao Yamamoto, ή ένα έργο από κάποιο ανερχόμενο καλλιτέχνη. Αν ένα οποιοδήποτε έργο έχει τη δύναμη να με συγκινήσει, τότε κατατάσσεται, για εμένα, μαζί με τα έργα των “μεγάλων”.

Τι θαυμάζεις περισσότερο στους ανθρώπους;
Θαυμάζω περισσότερο τους ανθρώπους που ζουν με πάθος και αυθεντικότητα. 

Τι σε απωθεί περισσότερο στους ανθρώπους;
Θα ακουστεί λίγο κλισέ, αλλά με απωθεί το ψέμα και οι σνομπ άνθρωποι.

Ξεχωρίζεις κάποιο από τα έργα σου και αν ναι γιατί; Ποια θέματα σε εμπνέουν;
Δε μπορώ να κάνω διακρίσεις ανάμεσα σε συγκεκριμένα έργα. Θα πω όμως ότι η αγαπημένη μου ενότητα έργων είναι τα σπίτια. Ξεκίνησε πριν από περίπου 1,5 χρόνο και υποψιάζομαι ότι θα συνεχιστεί για πολύ ακόμα. Στην ενότητα αυτή απεικονίζεται η ανθρώπινη ύπαρξη σε σχέση με τη μοναξιά, σαν αποτέλεσμα ενός προσωπικού εγκλεισμού, αλλά και η διφορούμενη, συχνά προβληματική σχέση του ανθρώπου με το φυσικό του περιβάλλον. Τα έργα αυτά έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου και ένας από τους λόγους είναι ότι μεταφέροντας τις δικές μου ανησυχίες στο χαρτί, μου δόθηκαν ευκαιρίες να αγγίξω ανθρώπους και να ολοκληρωθεί αυτή η όμορφη ανταλλαγή με τη διήγηση δικών τους προσωπικών ιστοριών.

Χρησιμοποιείς κάποια συγκεκριμένη τεχνική στα έργα σου;
Η κύρια τεχνική που χρησιμοποιώ στα έργα μου είναι η Μονοτυπία. Είναι μια τεχνική της Χαρακτικής η οποία όμως, σε αντίθεση με τις άλλες, παράγει μόνο ένα τύπωμα το οποίο δε μπορεί να αναπαραχθεί. Αυτό συμβαίνει γιατί η επεξεργασία της αρχικής επιφάνειας (ή μήτρας όπως ονομάζεται στη Χαρακτική) είναι μόνο προσωρινή.

Αν δεν ήσουν εικαστικός, ποια άλλη τέχνη θα σε ενδιέφερε να εξερευνήσεις;
Σίγουρα τη μουσική! Δυστυχώς έχω αφήσει τη μουσική σε ένα παλιό ράφι του μυαλού μου εδώ και χρόνια, αλλά πάντα θα έχω την ανάγκη να έχω τη μουσική στη ζωή μου

Αν δε ζούσες στην Ελλάδα σε ποια άλλη χώρα θα ήθελες να ζεις και να δημιουργείς και γιατί;
Ουφ… Δύσκολη ερώτηση! Θα ήθελα γενικά στη ζωή μου να καταφέρω να ζήσω σε όσες περισσότερες χώρες γίνεται! Οι πρώτες που μου έρχονται στο μυαλό είναι Ιαπωνία, Σκωτία, Νέα Ζηλανδία, τί άλλο να πω! Όλες έχουν την ιστορία τους και τις παραδόσεις τους και σίγουρα όλες έχουν κάτι να δώσουν!

Πώς θα περιέγραφες τον εαυτό σου με τρεις λέξεις;
Αυθόρμητη, κοινωνική, εκρηκτική.

Ποιο είναι το πιο τρελό επαγγελματικό ή προσωπικό σου όνειρο;
Νομίζω το μοτίβο έχει αρχίσει να φανερώνεται, πιο τρελό προσωπικό και επαγγελματικό μου όνειρο είναι να καταφέρω να ταξιδέψω και να δημιουργήσω σε όλες τις χώρες του κόσμου… Ακραίο, αλλά γιατί όχι!

Mini bio:
Η Θάλεια Βασιλείου γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου και αποφοίτησε τον Σεπτέμβριο του 2020 από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Μετά την ολοκλήρωση των πολυεπίπεδων σπουδών της στην ΑΣΚΤ, ασχολείται μεταξύ άλλων με την έντυπη εικόνα με διάφορες μορφές της μονοτυπίας και των μικτών τεχνικών, οι οποίες συνδυάζουν το σχέδιο με πειραματικά τυπώματα και κολλάζ.
Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις όπως το “Herbarium” στο χώρο τέχνης ETCH/INK, την έκθεση “ΕΡΓΑ 2017-2019” στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, και σε διάφορες άλλες εκθέσεις.

Contact details:
Instagram: thaliavas.art
email: thalia.vas@hotmail.com

-Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε από την παραγωγό του TOC-Radio Κατερίνα Κέντρου και την εκπομπή Birdland, στο πλαίσιο της νέας δράσης TOC-hub, βήμα έκφρασης για νέους καλλιτέχνες.

https://toc-radio.gr/synenteyxi-me-tin-eikastiko-thaleia-vasileiou-toc-hub-eikastika/?fbclid=IwAR3zm9zQh4Pm1mzKkGjqjrzHAcW-cfEZnnuir-V5dqFbEYBSRuWlgBQNles

Σχόλια