ΚΡΙΣΙΣ...ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ!


«Για το 99% του ελληνικού πληθυσμού οι έλληνες σκηνοθέτες δεν υπάρχουμε» δήλωσε το μεσημέρι της Δευτέρας (31 Οκτωβρίου) ο σκηνοθέτης κ. Γιάννης Οικονομίδης κατά τη διάρκεια της συζήτησης με θέμα το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου. «Το κοινό των ελληνικών ταινιών δεν υπερβαίνει τις 10.000-15.000 και ανακυκλώνεται στις ταινίες μας. Ο κόσμος δεν πάει κινηματογράφο».

Η δήλωση του κ. Οικονομίδη ήταν ένα από τα αρκετά δυσοίωνα (αλλά αληθινά) που ακούστηκαν στη χθεσινή συζήτηση που έγινε στο καφέ του βιβλιοπωλείου Ιανός, μια διοργάνωση του 24ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου (διαδραματίζεται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα) με συντονιστή τον καλλιτεχνικό διευθυντή του κ. Νίνο Φένεκ Μικελίδη.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης κυριάρχησε ο λόγος του έμπειρου προέδρου της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου κ. Ανδρέα Τύρου (είς εκ των δύο κριτικών κινηματογράφου στο πάνελ - ο άλλος ήταν ο κ. Νέστορας Πουλάκος). Κάνοντας έναν εύστοχο παραλληλισμό της αναπόφευκτης πτώχευσης του ελληνικού κινηματογράφου με την «πτώχευση ολόκληρης της Ελλάδας», ο κ. Τύρος μίλησε για τη μετάλλαξη του θεατή σε καταναλωτή εικόνων, με αποτέλεσμα να περνά χωρίς πάντα να το καταλαβαίνει «από τη μια μόδα στην άλλη. Διότι οι θεατές πλέον καταναλώνουν απλώς εικόνες - δεν μαθαίνουν να είναι ερωτευμένοι με αυτό που βλέπουν» συνέχισε ο κ. Τύρος, αναφέροντας μάλιστα ως «μόδα» την περίπτωση του κινηματογράφου του Γιώργου Λάνθιμου.

Ο σκηνοθέτης κ. Βασίλης Βαφέας, που βρισκόταν στο πάνελ μαζί με τους νεότερους συναδέλφους του κ. Νίκο Τριανταφυλλίδη και κ. Γιάννη Φάγκρα, μίλησε για τις δυνατότητες του «ψηφιακού γυρίσματος για όσους επιθυμούν να μιλήσουν ακόμη με εικόνες».

Ωστόσο το τέλος εποχής του κρατικοδίαιτου κινηματογράφου, η έλλειψη όρεξης από τους ιδιώτες για τη χρηματοδότηση ελληνικών ταινιών και το χαμηλό κόστος του ψηφιακού έχουν στρέψει πολλούς κινηματογραφιστές στo «Guerilla Cinema», δηλαδή το αντάρτικο: παίρνουν τους δρόμους και με οποιοδήποτε μέσον γυρίζουν τις ταινίες τους τζάμπα. «Αυτό είναι καλό» είπε ο κ. Οικονομίδης, «αλλά πόσο μπορεί να κρατήσει; Θέλει και λαδάκι για να δουλέψει όλο αυτό το πράγμα που λέγεται ελληνικός κινηματογράφος».

Από τη συζήτηση της Δευτέρας, πάντως, παραβλέφθηκε εντελώς ο θρίαμβος της τελευταίας ταινίας του Νίκου Περάκη «Λούφα και παραλλαγή: Σειρήνες στη στεριά» που άνοιξε την περασμένη Πέμπτη (24 Οκτωβρίου) και ως σήμερα, σύμφωνα με την εταιρεία διανομής της, έχει κόψει περίπου 70.000 εισιτήρια ανά το πανελλήνιο.

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=427781&h1=true

Σχόλια